شناسهٔ خبر: 125180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و کلنگ زنی ۸ پروژه عمرانی دهه فجر اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

مهندس دستغیبی - مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر از افتتاح و کلنگ زنی ۸ پروژه در حوزه راه و شهرسازی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهارداشت: این پروژه ها در بخش های مهندسی و ساخت و بازآفرینی شهری هستند.

دستغیبی تصریح کرد: افتتاحات و کلنگ زنی های یاد شده، در شهرستان دشتستان شامل ۴ پروژه و در شهرستان دشتی، تنگستان، کنگان و دیلم هر کدام یک پروژه قراردارند.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر، قطعه سوم احداث بزرگراه کنارگذرکنگان-دوراهک به طول ۱۳کیلومتر که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور با ارزش روز ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان پروژه افتتاحی راهسازی و تکمیل باند دوم ورودی دیلم از سمت گناوه را به طول ۶ کیلومتر را به عنوان پروژه کلنگ زنی در دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: منابع تأمین اعتبار جهت بهره برداری از این پروژه ها از دو محل استانی و ملی بوده است.

دستغیبی عنوان کرد: پروژه های احداث دیوار حفاظتی دره فصلی علی آباد برازجان، بهسازی و بازسازی شبکه توزیع آب محلات حسین آباد، علی آباد، گرمسیری برازجان، احداث دیوار حفاظتی دره فصلی حسین آباد برازجان و احداث ساختمان سرای محله برازجان با اعتباری بالغ بر حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز از پروژه هایی بازآفرینی شهری است که در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: همچنین پروژه های احیاء و ساماندهی میدان حسینیه میرزا و بازار صفا در شهرستان دشتی و احداث پارک محله ای اهرم در شهرستان تنگستان از جمله پروژه های بازآفرینی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است که در ایام الله دهه فجر نیز آنها افتتاح و به بهره برداری می رسد.