شناسهٔ خبر: 128675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۵ نقطه پرتصادف در راه‌های استان قزوین تا نوروز ۱۴۰۲ آشکارسازی و ایمن‌سازی می‌شوند

نقاط پرتصادف مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:به منظور ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی ۱۵نقطه پرتصادف محورهای این استان طی روزهای باقی‌مانده تا نوروز در حال آشکارسازی و ایمن‌سازی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت: این اقدام از مصوبات مهم نشست ۱۲۶ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور است که با احصا و شناسایی ۸۸۷ نقطه پرتصادف جدید در کشور آن را به استانداری‌ها ابلاغ و دستور آشکارسازی آنها را صادر کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد نقاط پرتصادف ۵نقطه در محور قزوین-زنجان، ۴ نقطه در محور قزوین-کرج، ۲نقطه در محور قزوین-بوئین‌زهرا و همچنین نقاطی در محور قزوین-نجف‌آباد، خاکعلی، قزوین-رشت، کهک و قلعه گنجی به سه راه کهک قرار دارند.

حق‌لطفی ادامه داد: در آشکارسازی نقاط پرتصادف شناسایی شده به فراخور نیاز هرنقطه اقداماتی شامل استقرار نیوجرسی، نصب روشنایی، استقرار علایم هشداری و یا خط کشی انجام می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی جاده‌های استان در استقبال از مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده از اول اسفندماه برخی اقدامات در جهت ایمن سازی راه‌های استان شامل خط کشی جاده ها و لکه گیری راه ها در حال انجام است.

حق‌لطفی، شست و شوی علایم ایمنی جاده‌ها، اصلاح تابلوها، پاکسازی کناره راه‌ها، شانه سازی و پاکسازی ورودی شهرها را از دیگر اقدامات در حال انجام عنوان کرد و افزود: همچنین به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران و رانندگان برنامه‌ریزی لازم برای استقرار گشت ها، کشیک‌ها و راهداران در سطح راه‌ها در طول ایام تعطیلات نوروزی انجام شده است.