شناسهٔ خبر: 141223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در بازدید از خبرگزاری ایرنا:

تلاش خبرنگاران مصداق جهاد تبیین است

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مورد اعتماد همه مردم است زیرا با صداقت و بی طرفانه مسایل را منعکس می کند و تلاش خبرنگاران مصداق جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار و تبریک این روز به رییس و خبرنگاران این مجموعه گفت: خبرنگاری عرصه سخت و پرمشقتی است و تلاش خبرنگاران مصداق جهاد تبیین است.

وی خبرگزاری ایرنا را یک مرجع و منبع قابل اتکا دانست و ادامه داد: اخباری که از سوی این خبرگزاری منتشر می شود، حکم یک سند را داشته و مورد وثوق همه آحاد جامعه است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، یکی از افتخارات خبرگزاری جمهوری اسلامی را شهید صارمی و شهادت وی در ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در افغانستان و نامگذاری روز خبرنگار به نام آن شهید دانست و گفت: شهید صارمی از خبرنگاران ایرنا بوده و چه افتخاری بالاتر از این که روز خبرنگار به مناسبت شهادت یکی از خبرنگاران خبرگزاری ایرنا نامگذاری شده است.

داعی افزود: شهادت خبرنگار صارمی در افغانستان حاکی از این موضوع است که باید پیام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به عرصه های بین المللی انتقال یابد و خبرنگاران در خط نخست مبارزه با هجمه های ناجوانمردانه ای قرار دارند که از سوی استکبار جهانی بر بخشهای مختلف وارد می شود.

تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن تا پایان مرداد ماه

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه به مهمترین طرح این اداره کل در حوزه نهضت ملی مسکن اشاره و بیان کرد: زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در ۶۹ شهر استان تأمین شده است که در ۲۱ شهر در مراحل نهایی است و اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی جهت واگذاری زمین های تامین شده به متقاضیان در سایر شهرها در حال انجام است.

داعی افزود: تاکنون ۴۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی تامین شده که ۱۵ برابر اراضی تامینی طرح مسکن مهر در این استان است.

وی ادامه داد: آماده سازی زمین برای ۶۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی با ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال در حال انجام است و در حال حاضر ۴۵ سایت در حال آماده سازی است و تاکنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

داعی در مورد طرح نیمه تمام مسکن مهر در خراسان رضوی گفت: قیمت‌گذاری کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و مبادی ذیربط صورت گرفته است و روند تسهیل در واگذاری واحدی‌های باقی مانده مسکن مهر در جلسه‌ شورای دستگاه‌های نظارتی، مورد بررسی قرار گرفت و واحدها بعد از تکمیل به متقاضیان واگذار می‌شود.