شناسهٔ خبر: 144739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انتقال روزانه بیش از ۱۰هزار زائر به استان اصفهان

انتقال بيش از 10هزار زائر بصورت روزانه به استان اصفهان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از بازگشت ۵۶ هزار و ۲۷۱ فقط در پنج روز گذشته از مرزهای چهارگانه به استان اصفهان توسط ۱۷۴۳ دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تا روز گذشته تعداد زائر اعزامی از شروع طرح اربعین (۲۴مردادماه) توسط ناوگان مسافربری استان به مرزهای چهارگانه به عدد ۱۲۲هزار و ۵۰۱ نفر رسیده و همچنین در این بازه ۱۰۱هزار و ۸۰۵ زائر نیز به استان بازگشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در این فرایند ۴هزار و ۸۰۴ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و ۳هزار و ۲۰۵ دستگاه در مسیر بازگشت به زوار اربعین حسینی استان اصفهان خدمت‌رسانی کردند.

وی در خصوص مقایسه آمار طرح اربعین ۱۴۰۲ با سال گذشته اذعان داشت: تا کنون میزان اعزام مسافر در مسیر رفت ۲۲درصد و میزان ناوگان اعزامی ۱۵درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

دادخواه تشریح کرد: در روز جمعه ۱۷شهریورماه، حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از استان اصفهان به سمت مرزهای هدف اعزام شده که منجر به بازگشت ۱۲هزار و ۹۵۰ زائر اصفهانی شده است. همچنین هزار و ۷۵۹ زائر نیز روز گذشته از استان به مرزها سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: در روز گذشته آمار اتوبوس‌های کل کشور که از مرزها خارج شده‌اند، ۲هزار و ۵۳۳ دستگاه  و تعداد زائرینی که از پایانه های مرزی به سمت شهرهای خود بازگشته اند، ۶۸هزار و ۶۴۸نفر بوده که در مقایسه با این آمار میزان خدمت رسانی حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به زوار اربعین در روز گذشته، از نظر تعداد ناوگان ۱۶درصد و از نظر تعداد زوار ۱۹درصد کل آمار کشوری بوده است.

وی افزود: ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در طول مدت طرح اربعین که از ۲۴مردادماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت، علاوه بر انتقال زائرین استان اصفهان، به زوار اربعین کشورهای پاکستان و افغانستان نیز خدمت‌رسانی می‌کند.