شناسهٔ خبر: 153225 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دفاع مقدس در شهر جدید بینالود

تشییع مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس در شهر جدید بینالود برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهر جدید بینالود، مراسم استقبال، وداع و تشییع و تدفین شهید گمنام در شهر جدید بینالود همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) با حضور با شکوه مردم ولایت‌مدار و مؤمن شهر جدید بینالود و مسئولان استانی و بخش برگزار شد.

با ورود شهید خوشنام شهر، همه اقشار از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، روحانیون و خانواده معظم شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی شهر و مسئولان ادارات بخش به استقبال این میهمان والامقام آمدند تا بار دیگر نشان دهند که با تمام وجود پای آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند.

پس از تشییع پیکر شهید والامقام در تمام محلات شهر، پیکر مطهر شهید در مسجد حضرت معصومه س بینالود حضور یافت تا همراه با قرائت قرآن، مداحی و زیارت عاشورا، مردم از فیض وجود این لاله زهرایی بهره‌مند شوند.

مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله زهرایی نیز در روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه با شکوه بیشتر از مقابل مسجد امام‌رضا ع شهر با تلاوت قرآن کریم و برگزاری تشریفات نظامی و نواختن گروه مارش نظامی آغاز و در میان اشک و ماتم و اندوه مردم و عزاداری و نوحه خوانی به‌سمت یادمان شهدای شهر انجام شد.  

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین برزو دشتکی امام جمعه بخش احمد آباد، ضمن تقدیر از حضور پرشکوه مردم در این مراسم، یادآور شد وجود مزار شهید گمنام در شهر جدید بینالود مایه خیر و برکت برای مردم منطقه و فرصتی برای تقرب جستن به خدا، تهذیب نفس و حرکت به‌سوی کمال است. 

وی ادامه‌داد: اقتدار امروز این کشور مدیون خون همین جوانانی است که با دست خالی و در شرایط دشوار از هیچ ایثار و فداکاری برای دفاع از مرز و بوم خود دریغ نکردند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما در قبال این از خود گذشتگی‌ها، ادامه راه شهیدان، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمت به خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز است. 

در ادامه مراسم هم‌زمان با نوحه خوانی و عزاداری، پیکر مطهر شهید گمنام، غرق در اشک و ماتم مردم و مادران و پدران بزرگوار شهدای بخش حاضر در مراسم در آرمگاه ابدی در بوستان خانواده شهر جدید بینالود و محل احداث بنای یادبود شهدای شهر آرام گرفت.   

این شهید والامقام در سن ۲۴ سالگی در منطقه سومار در عملیات مسلم بن عقیل در مهرماه سال ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمده است.