شناسهٔ خبر: 153789 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تأکید بر نقش الگوسازی و تعالی‌سازی بانوان در جامعه و سازمان‌ها

جلسه نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان وزارت راه و شهرسازی با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان وزارت راه و شهرسازی با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، سیده انسیه سید جوادی مشاور امور بانوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی و همچنین مشاوران امور بانوان معاونین این وزارتخانه در ستاد و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تأکید بر نقش بانوان در فضای سازمانی، اجتماعی، خانواده و توسعه و تحول بیان کرد: قطعاً این نقش در هر فضایی که باشد باید در مسیر تعالی قرار گیرد چرا که تعالی زمانی در یک جامعه شکل می‌گیرد که بانوان متعالی در آن جامعه نقش‌آفرینی کنند، در غیر این صورت بسیاری از موضوعات در آن محیط تحت‌تأثیر قرار گرفته و به تعالی نمی‌رسند یا دارای نواقص متعددی هستند.

جعفری در ادامه بحث الگوسازی در جامعه و یا هر سازمانی را از دیگر موارد با اهمیت در حوزه بانوان دانست و افزود: زنان گاهی در جامعه باعث تعالی می‌شوند و در زمانی دیگر الگوسازی می‌کنند. بدون شک امروز الگوسازی بانوان در مسیر تعالی کشور بسیار تأثیرگذار است، بنابراین توجه به بانوان، به مادر، همسر و نقش اساسی که می‌توانند در عرصه‌های گوناگون داشته‌باشند نه فقط در شعار بلکه در عمل نیز باید بروز پیدا کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص انتصاب پست‌های مدیریتی برای بانوان نیز گفت: در شهرهای جدید جنسیت تعیین کننده پست‌های مدیریتی نبوده و تخصص، تعهد و کارآمدی است که حرف اول را می‌زند بنابراین این آمادگی از سوی شهرهای جدید وجود دارد که با توجه به دامنه گسترده وظایف موجود در امر شهرسازی در سطح کشور از تمامی بانوان متخصص، متعهد و کارآمد در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز در پست‌های گوناگون مدیریتی بهره ببرد.

وی همچنین بیان کرد: در این راستا می‌توانیم از بانک اطلاعاتی و رزومه‌ای بانوان متخصص چه در بدنه وزارت راه و شهرسازی و چه از بیرون استفاده کرده و در شهرهای جدید از آن‌ها استفاده کنیم. از سویی دیگر از تمامی مشاوران امور بانوان در شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم تا با ارائه ایده‌ها و پیشنهادات خود در امر شهرسازی و ارتقای کیفیت زندگی ما را یاری کنند.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه تحقق رسالت اجتماعی در نگاه سازمانی امر مهمی محسوب‌می‌شود، خاطرنشان کرد: بدون شک احساس تعلق سازمانی در تبلور رسالت اجتماعی جلوه پیدا خواهد کرد، بنابراین از همه همکاران و مشاوران می‌خواهم تا با انعکاس پیشنهادات و انتقادات مسیر تعالی و رسیدگی به مطالبات به‌حق در شهرهای جدید را فعال سازند.

مشاور امور بانوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت بحث تقویت حوزه بانوان در سطح مجموعه بیان کرد: خوشبختانه در دوره جدید شاهد اتفاقات خوبی در بخش بانوان و مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده و می‌بینیم که شهرهای جدید در مسیر شناسایی ظرفیت بانوان، توانمندسازی و اشتغال‌زایی به‌خوبی عمل کرده است.

سیدجوادی در ادامه بیان کرد: با وجود استعدادهای گوناگون بانوان در حیطه‌های مختلف و هدف ما در تحقق شعار پیشران پیشرفت هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل باید اقداماتی را انجام دهیم که نیازمند حمایت و کمک مدیران و معاونین خواهد بود.