شناسهٔ خبر: 154061 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان تسهیلات برای مالکان اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های جنوب سیستان و بلوچستان

محمد یاسین احمدیان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان، از انتشار فراخوان تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی برای مالکان این ناوگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر؛ محمد یاسین احمدیان گفت: مالکان ناوگان فعال اتوبوسی و مینی بوسی جنوب استان می‌توانند برای تعمیرات ناوگان خود از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متقاضیان از ۲ تا ۱۶ دی ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t18.rmto.ir ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر نیاز به مراجعه حضوری افراد نبوده و مراحل کار صرفا از طریق سامانه مربوطه صورت می‌گیرد.

احمدیان با اظهار اینکه اولویت پرداخت این تسهیلات با ناوگان دارای کارت هوشمند فعال و صورت وضعیت‌های اخذ شده دارای کد رهگیری در سال جاری است، ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری تخصیص یافته، ناوگان واجد شرایط و دارای توجیه فنی و کارکرد مناسب برای بهره مندی از این تسهیلات بررسی شده و مطابق با ضوابط جاری به کمیته استانی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت انجام مراحل بعدی معرفی خواهند شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان با اشاره به شرایط و ضوابط تسهیلات افزود: شرایط سنی متقاضیان سن ۱۸ تا ۷۰ سال، تقاضای کتبی مالک ناوگان، نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد می‌باشد، دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه، مبلغ پرداخت تسهیلات بازسازی برای اتوبوس حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان و برای مینی بوس حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان است و عدم دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان در سال‌های گذشته از جمله این شرایط ذکر شده است.