شناسهٔ خبر: 158418 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش ترانزیت کالا از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان غربی

b5bbe31f-7c24-47bc-9628-72f58d0406b5.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش بالغ بر ۴٠٠ درصدی ترانزیت خروجی کالا و از افزایش بیش از ٢٠٠ درصدی ترانزیت ورودی کالا از پایانه مرزی تمرچین طی ١٠ ماهه گذشته از سال ١۴٠٢ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به افزایش آمار ترانزیت کالا از پایانه مرزی تمرچین گفت: در ١٠ ماهه گذشته از سال جاری آمار ترانزیت خروجی کالا با تردد ٩ هزار ۵٨٠ دستگاه نسبت به سال گذشته ۴٠۶درصد، و آمار ترانزیت ورودی کالا با تردد ۶ هزار ۶۴٠ دستگاه نسبت به سال گذشته ٢٢١درصد افزایش یافته است.

دست نشان یادآور شد: در سال گذشته تنها یک هزار و ٨٩٢ دستگاه به عنوان ترانزیت خروجی و دو هزار و ۶۴ دستگاه به عنوان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده بودند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: در قسمت مسافری نیز عبور و مرور از پایانه مرزی تمرچین افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه تردد مسافر از این پایانه مرزی به ٧۶٢ هزار و ۴۵٧ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٩٣ هزار و ١٩۴ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها ۵۶٩ هزار و ٢۶٣ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد داشتند، اعلام کرد: تردد  ۴٠٢ هزار و ٧٧٣ مسافر ایرانی و ٣۵٩ هزار و ۶٨۴ مسافر خارجی باعث افزایش ٣٣.٩۴ درصدی آمار تردد در سال جاری شده است.

دست نشان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت هشت هزار و ٩۵۴ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۴٧٨ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴٧۶ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢١ درصد کاهش یافته است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص تردد ناوگان باری اذعان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ، ٨٢ هزار و ٨٠٨ هزار دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۴٠ هزار و ٧٣١ دستگاه ناوگان ورودی و ۴٢ هزار و ٧٧ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٧ درصد افزایش یافته است.