شناسهٔ خبر: 159036 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت:

ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به مرز ۳۰۰ میلیون تن رسید / افزایش ۲۰۰ میلیون تنی ظرفیت بندری کشور با بهره‌برداری از بندر مکران 

کشتی جنرال کارگو ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به مرز ۳۰۰ میلیون تن رسید و افزایش ۲۰۰ میلیون تنی ظرفیت بندری کشور با بهره‌برداری از بندر مکران ، مهمترین عناوین حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است.

ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به مرز ۳۰۰ میلیون تن رسید 

وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیأت دولت، اعلام کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری توأمان دولت در توسعه بنادر بزرگ و کوچک، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندری کشور در مرز ۳۰۰ میلیون تن قرار دارد.

افزایش ۲۰۰ میلیون تنی ظرفیت بندری کشور با بهره‌برداری از بندر مکران 

وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه با بهره‌برداری از بندر مکران ظرفیت بندری کشور ۲۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت، گفت: در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال تجارت دریایی کشور بیش از ۹ درصد، ترانزیت دریایی ۳۴ درصد و ورودی مسافر از مرزهای دریایی نیز ۱۰ درصد رشد داشته است.

احداث بندر بزرگ خلیج فارس در دستور کار است 

مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان گفت: احداث بندر بزرگ خلیج فارس در مرحله انتخاب مشاور جهت مطالعات بازار قرار دارد و علاوه بر این مطالعات طرح جامع اسکله‌های مسافری استان خوزستان، مطالعات طرح جامع چویبده، اروندکنار، سجافی و شادگان به تصویب رسیده است.

مدیریت دریامحور نیازمند نهاد راهبری است 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اجرایی‌سازی دقیق و مدیریت صحیح سیاست‌های توسعه دریامحور را نیازمند "استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود دولت" و "مشارکت تمامی نهادهای درگیر حوزه دریا" دانست و تاکید کرد: برای اجرای مطلوب سیاست‌های توسعه دریامحور، یک نهاد راهبری ایجاد می‌شود که به معنی ایجاد وزرات‌خانه یا دستگاه اجرایی جدید نیست.

سهم ۲۶۲ میلیون تنی ایران از کالای دریابرد در سال ۲۰۲۳ 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان سهم ایران از کالای دریابرد در سال ۲۰۲۳ را ۲۶۲ میلیون تن عنوان کرد و گفت: سهم یک درصدی حمل و نقل کالای دریابرد ایران در جهان را می‌توان با به برنامه‌ریزی دقیق و همسو با هنجارهای بین‌المللی بهبود بخشید.