شناسهٔ خبر: 160005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان البرز

البرز مراسم واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین به متقاضیان قانون حمابت از خانواده و طرح جوانی جمعیت در پویش "خانواده مهدوی" در استان البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ امروز دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ مراسم قرعه‌کشی واگذاری ۱۳۵۷ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در استان البرز به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی و با حضور روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه ملی مسکن، احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معصومه آقایی مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه ملی مسکن در این مراسم گفت: طرح نهضت ملی مسکن با طرح‌های قبلی مسکن در کشور متفاوت است؛ در این طرح ساخت واحدهای مسکونی مطابق با استانداردهای کیفی و سلیقه مردم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم و خوب دولت سیزدهم واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و حیاط‌دار به مردم است که البته استان البرز به لحاظ تأمین زمین نسبت به سایر استان محدودیت دارد.

در این مراسم ۱۳۵۷ قطعه زمین در سایت اشتهارد توسط نرم‌افزار قرعه‌کشی شد و ۵ پیش قرارداد به طور نمونه به خانواده‌های حاضر در مراسم اهداء شد.

محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در این مراسم گفت: هر فرزند در خانواده‌ها یک موهبت الهی و پشتوانه هر کشور قدرتمند و پیشرفته نسلی جوان، پویا و قدرتمند است.

وی افزود: اولین جشن در سال جاری در ۱۳ تیر برگزار و ۱۱۰ قطعه زمین به ۲۲۰ خانواده اهدا شده و دومین جشن نیز با واگذاری ۴۰۸ قطعه زمین به ۵۰۰ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در ۸ مهرماه برگزار شد.

احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ضمن قدردانی از اداره کل راه و شهرسازی برای برگزاری این مراسم بیان کرد: این واگذاری در قالب پویش خانواده مهدوی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف استان تعهد شده که نقش به سزایی در خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد خواهد داشت.

گفتنی است در این مراسم قرعه‌کشی به هر خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین به مساحت حدود ۲۰۰ متر اختصاص داده شد.