شناسهٔ خبر: 160277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری ساوه و زرندیه با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان

پرند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری شهرستان های ساوه و زرندیه با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در شهرستانهای ساوه و زرندیه با اشاره به تکمیل تقاطع غیر همسطح راه آهن پرندک با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان، اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های نیمه تمامی بود که به همت دولت سیزدهم و با توجه به تاکید رییس جمهور در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پس از حدود ۷ سال تکمیل شد و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای به خصوص مردم شریف شهرستان زرندیه قرار گرفت تا با رفع یکی از نقاط پرتصادف استان گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن برداشته شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که طی دو سال اخیر در راستای نگهداری از راه‌های موجود در شمال استان مرکزی انجام شده، اجرای لکه گیری هندسی و انواع روکش های آسفالت با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموع به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: این اقدامات شامل روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه - تهران، لکه گیری و روکش آسفالت محور ساوه - بوئین زهرا محدوده کارخانه سیمان، روکش آسفالت محور قدیم ساوه - تهران محدوده پیچ آیینه تا تقاطع بویین زهرا، روکش آسفالت در ۷ کیلومتر از محور بیات، واریانت روستای رضا آباد در محور ساوه - طرازناهید بطول ۱/۵ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت در محورهای آوه حدفاصل جاده قدیم تا آزادراه ساوه - سلفچگان، روکش آسفالت مأمونیه به آزادراه، روکش آسفالت راه روستاهای الوسجرد، مرادخانلو، صفی آباد می شود.

جهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته یادآور شد: با اهتمام ویژه دولت سیزدهم و تأکید رئیس جمهور در خصوص رفع محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار، ساخت ۱۶ کیلومتر راه روستاهای اصفهانک، هبران، مرق، آقچه قلعه، علیدرزی، دروازه، میچینک، خرم آباد و توحیدلو در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دو شهرستان ساوه و زرندیه احداث شده که مسلما نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و گردشگری و مهاجرت معکوس از شهر به روستا و تسهیل در تردد مردم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقای سطح ایمنی راه‌های شمال استان مرکزی و کاهش تصادفات جاده ای احداث و بروزرسانی ۱۲ کیلومتر روشنایی طولی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه ۸۴۵ کیلومتر خط کشی راه‌های برون شهری در شهرستانهای ساوه و زرندیه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان انجام شده است اضافه کرد: همچنین از دیگر اقدامات انجام در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها می توان به اجرای ۴ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی (نیوجرسی و گاردریل) نیز اشاره کرد که در مقاطعی از محور قدیم ساوه - همدان و ساوه - تهران اجرا شده است.

جهانی با اشاره به احداث روشنایی نقطه ای در راه های شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: برای کاهش تصادفات جاده‌ای در تقاطعات همسطح، در ۲۰ تقاطع از جمله تقاطعات روستاهای جلکبر، جوشقان، مزاقان، سه راهی سد الغدیر ساوه، احمدبیگ، سوسنقین، دخان، شاهسون کندی، هریسان، دالستان، میمه و ... روشنایی نقطه‌ای احداث شده که در این راستا در برخی موارد از ظرفیت خیرین و دهیاری‌ها نیز بهره گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد تومان تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار کرد: جدای از پروژه هایی که توسط پیمانکاران صورت گرفته، نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای شیب شیروانی، تعریض پل‌های آبرو، ترانشه برداری در محل پیچ‌های خطرناک، تعمیرات گاردریل، تعمیرات چراغ‌های چشمک زن، آشکارسازی جاده، تعمیرات روشنایی، نظافت سطح راهها، اصلاح هندسی و... نیز بصورت جاری توسط راهداران انجام می‌شود.