شناسهٔ خبر: 160396 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رویداد بین المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم در تهران برگزار شد

ع رویداد بین‌المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم با حضور نمایندگانی از کشورهای ژاپن و چین در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، رویداد بین‌المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم با حضور مدیران و کارشناسان حوزه تخصصی مدیریت ریسک، محیط زیست و انرژی، معماری و شهرسازی از کشورهای ژاپن و چین به‌مدت دو روز در تهران برگزار شد.

این رویداد بین‌المللی با حضور امیر رضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سفیر کشور ژاپن در ایران و ریچی میاکه دبیر کل رویداد فضا و زمان در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

به گفته برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی، آشنایی با فرهنگ و هنر و معماری و شهرسازی بین دو کشور ایران و ژاپن در قالب سمینارها، کارگاه های فنی و جلسات متعدد و همچنین تبادل تجربیات از جمله اهداف مهم این برنامه است.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت امور خارجه، بنیاد ملی نخبگان، سفارت کشور ژاپن در ایران، شهرداری تهران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، استانداری آذربایجان شرقی، سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای ژاپن و چین را می‌توان به‌عنوان برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی برشمرد.

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده در این رویداد بین‌المللی، دو نشست با موضوعات "نشست و رویداد فناوری‌های نوین شهری کلان‌شهر تهران" و "مدیریت ریسک، محیط زیست و انرژی، معماری و شهرسازی" به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در نشست تخصصی این رویداد بین‌المللی، ضمن معرفی دستاوردهای علمی و اجرایی این پژوهشگاه، در خصوص موضوعات تغییرات اقلیمی و اثرات مخرب آن بر شهر تهران به ارائه سخنرانی پرداخت.

شایان‌ذکر است، رویداد بین‌المللی علمی و فرهنگی جاده ابریشم در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.