شناسهٔ خبر: 160400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار کرمان انجام شد؛

افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی کرمان در«انار»

بزرگترین مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی  استان کرمان در شهرستان انار افتتاح شد بزرگ‌ترین مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی استان کرمان در کریدور شمال جنوب کشور در محور رفسنجان به انار و منتهی به استان یزد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در جریان این مراسم با بیان این مطلب که مجتمع های خدماتی رفاهی نقش مهمی در ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ها ایفا می کنند،گفت: در حال حاضر تعداد ۷۷ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در سطح استان در حال بهره برداری و ارائه خدمات به مسافران و رانندگان در محورهای مربوطه است.

عراقی زاده افزود: در استان کرمان تعداد ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در حال ساخت و ۷۷ مجتمع دیگر در مراحل استعلام قرار دارد.

وی اظهار داشت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز دریک مکان ، نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه‌های کشور را عهده دار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: در این راستا مجتمع خدماتی رفاهی مارال ستاره انار در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال احداث شدکه شامل جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاه، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و امکانات رفاهی است.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: این مجتمع‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می گردند.

مجتمع های بین راهی آغازی برای توسعه ماندگار است

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم گفت: استان دارای ظرفیت‌های زیادی است و راه‌اندازی این مجموعه کار بزرگ و ارزشمندی است که مورد استقبال همه مردم استان قرار خواهد گرفت و یک ضرورت برای توسعه استان بود.

فداکار به حجم بالای تردد در جاده‌های استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجتمع‌های بین راهی به صورت پراکنده، غیرمتمرکز و بدون برنامه‌ریزی است، لذا ضروت دارد که مجتمع‌های بیشتری برای خدمات بین‌راهی ساخته شود.

استاندار گرمان اظهار داشت: مجموعه‌های بین راهی مجبور هستند که استاندارد و کیفیت خدمات خود را بالا ببرند و باعث رقابت بین مجموعه‌ها از نظر کیفیت می‌شود.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، حسن زاده معاون اقتصادی استاندار، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرماندهان پلیس راه و جمع کثیری از مردم ومسئولین شهرستان انار برگزار شد.