شناسهٔ خبر: 160620 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

ثبت نام ۱۴۰۰۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دیدار وزیر با آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان در استان خوزستان در دیدار با وزیرراه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۴ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده و در انتظار زمین برای ساخت مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیت الله عباس کعبی روز یکشنبه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: بر اساس سرشماری رسمی نفوس سال ۹۵، تعداد خانوارهای استان بیش از یک‌ میلیون و ۲۳۰ هزار خانوار بوده که ۵۳۰ هزار خانوار فاقد مسکن هستند، همچنین ۲۵۵ هزار خانوار فاقد مسکن مقاوم و تعداد ۳۹۸ هزار خانوار نیازمند فاقد مسکن مقام ۳۹۸ هستند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تامین مسکن در استان، نبود امکان اجرای زیرساخت ها و خدمات اجتماعی بوده که هزینه آن فوق العاده بالا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به طرح جوانی جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۴ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده و در انتظار زمین برای ساخت مسکن هستند.

وی افزود: با توجه به وجود ۶۵۰ هزار واحد بافت فرسوده در استان، لازم است که تسهیلات طرح جوانی جمعیت به صاحبان بافت‌های فرسوده برای تامین مسکن تعلق بگیرد.

آیت الله کعبی به طرح های استراتژیک استان اشاره کرد و گفت: آماده سازی بندر خرمشهر، لایروبی اروند به منظور تخلیه کالاهای وارداتی و منتفع شدن خرمشهر در زمینه اشتغال و اخذ عوارض گمرکی باید مورد توجه قرار گیرد همچنین باند دوم جاده اهواز خرمشهر هر چه سریعتر باید تکمیل شود.

وی به ضرورت خط آهن تا مرز چذابه اشاره کرد و گفت: از این طریق مشکلات مردم دشت آزادگان تسهیل خواهد شد. جاده های مواصلاتی استان از جمله کمربند اهواز، جاده ایذه به سمت چهارمحال بختیاری و برخی از راه های مواصلاتی اهواز باید مورد توجه مسئولان باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تسهیل ناوگان هوایی استان و ورود هواپیماهای مناسب‌ از دیگر انتظارات مردم خوزستان است.

وی به مشکلات مربوط به مسکن شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت ۲۸۶ هزار نفری این شهرستان، وجود یک شهر جدید و اختصاص زمین به جمعیت جوان کارون ضروری است.