شناسهٔ خبر: 161405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۷ درصدی تردد اتوبوس در راه‌های استان مرکزی در شبانه روز گذشته

اتوبوس اراک رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش ۷ درصدی تردد اتوبوس در راه‌های استان طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اساس آمار تردد در جاده‌های استان در روز ۲۸ اسفندماه، ۸۰۷ هزار و ۷۵۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تردد ناوگان اتوبوسی در شبانه روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با هفت درصد رشد همراه بوده است، افزود: طی این مدت تردد ۳ هزار و ۸۱۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۱۱۷ هزار و ۸۳۲ تردد ناوگان سنگین ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: تعداد خودروهای وارد شده به استان طی روز گذشته ۱۶۵ هزار و ۸۲۴ دستگاه انواع خودرو بود؛ همچنین ۱۹۲ هزار و ۴۲۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه از استان خارج شده اند.

سیفوری تعداد خودروهای ورودی به مرکز استان(اراک) را ۵۹ هزار و ۷۲۶ دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ۷۸ هزار و ۵۷۰ دستگاه انواع خودرو نیز از مرکز استان خارج شدند. وی دو محور پر تردد استان را به ترتیب آزادراه ساوه – تهران و بزرگراه اراک - سلفچگان عنوان کرد و افزود: میانگین سرعت خودروهای عبوری در محورهای استان ۸۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.