شناسهٔ خبر: 161408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۳ میلیون و ۹۷۷ هزار تردد در راه‌های استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی

ثبت تردد خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۹۷۷ هزار تردد در راه‌های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: طرح نوروزی سال جاری از ۲۴ اسفندماه در سراسر کشور و به تبع استان کلید خورد و طی این مدت طی این مدت تردد ۳ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۸۷ خودرو توسط ۷۰ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استان طی این مدت افزود: طی این مدت تردد ۲۲ هزار و ۴۴۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۶۹۳ هزار و ۷۲۷ تردد ناوگان سنگین ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پایان روز ۲۸ اسفندماه ۷۶۳ هزار و ۸۷۸ دستگاه انواع خودرو وارد استان و ۸۷۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه نیز از استان خارج شده اند.

جهانی سه محور پر تردد استان را به ترتیب محورهای آزادراه ساوه – تهران(سرزمین ایرانیان) و بزرگراه اراک - سلفچگان و آزادراه شازند- اراک عنوان کرد و افزود: تعداد خودروهای ورودی به مرکز استان(اراک) ۳۳۹ هزار و ۶۸۴ دستگاه و تعداد خروجی‌ها نیز ۳۹۰ هزار و ۶۷۸ دستگاه بوده است.

وی میانگین سرعت خودروهای عبوری در محورهای استان را ۸۴ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.