شناسهٔ خبر: 163349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد؛

افزایش ۴۰ درصدی نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران طی سال گذشته

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۴۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده استان تهران طی سال ۱۴۰۲ در قیاس با سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهر تهران ۲۵۰ هزار پلاک فرسوده و ناکارآمد معروف به بناهای لرزان وجود دارد که در سال ۱۴۰۲ با رشد و افزایش 40 درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافتهای فرسوده در قیاس با سال ۱۴۰۱ شاهد نوسازی خوبی بودیم.

جنتی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافتهای فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌می‌دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: ۱۷.۵ درصد از جمعیت کل کشور ساکن استان تهران هستند، که از این تعداد ۳۶ درصد جمعیت استان تهران ساکن در سکونتگاه‌ها و بافتهای ناکارآمد زندگی می‌کنند و هدف گذاری اداره کل در سال ۱۴۰۳ رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در این بافت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

وی در ادامه گفت: می‌بایست همه مدیران شهری، انبوه‌سازان، صنعتی سازان و سازندگان متبحر در بافتهای فرسوده از تسهیلات ۱۹ بندی مشوقانه بافتهای فرسوده استفاده‌کنند، استفاده از این تسهیلات به رشد چشمگیر نوسازی در بافتهای فرسوده منجر خواهد شد.