شناسهٔ خبر: 164941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولین صنعت شهر در استان کرمانشاه احداث می‌شود

اولین صنعت شهر در استان احداث می‌شود مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به ساخت اولین صنعت شهر در استان گفت: در یک اقدام جهادی و تفاهم‌های اولیه با صنعتگران، فرآیند خانه‌دار شدن کارکنان صنایع استان با همکاری وزارت راه و شهرسازی تسهیل شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه شورای مسکن که به‌ریاست محمدطیب صحرایی استاندار و با حضور اعضای این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت برای تامین مسکن کارکنان صنایع، احداث شهرک‌هایی تحت عنوان  صنعت‌شهر را در دستور کار قرار داده است، گفت: استان کرمانشاه نیز برای تحقق این امر وارد عمل شده و جلسات منظمی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

الماسی از توافق‌های اولیه با یک مجموعه صنعتی برای احداث صنعت‌شهر خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت ویژه است که می‌تواند بخش قابل توجهی از متقاضیان در آنجا ساکن شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به‌اینکه طبق پیشنهادِ صنعتگر، این اراضی حدود ۱۹۰ هکتار در شهرک صنعتی زاگرس قرار دارد که در فاز اول نیازمند ۱۱۰ هکتار خواهد بود، تاکید کرد: برای اجرای این طرح باید مشوق‌های جذابی ایجاد کنیم که متقاضیان برای سکونت در آن تمایل داشته باشند.

وی افزود: در طرح صنعت‌ شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع، دولت را در ساخت مسکن همراهی می‌کنند.

الماسی ادامه داد: کارخانه ها و صنایع با مشارکت در این طرح، واحدهای مسکونی را متناسب با نیاز کارکنان خود احداث خواهند کرد.

الماسی راه‌اندازی «صنعت شهر» در استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن را با هدف اجرای طرح‌های مسکن ویژه کارگران و شاغلان در شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی را از برنامه‌هایی عنوان کرد که برای تأمین مسکن کارکنان صنایع یک نیاز ضروری است.