شناسهٔ خبر: 165009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با فراسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل :

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

میثم قدمی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز میثم قدمی اظهار کرد: با  هدف افزایش ایمنی کاربران جاده ای و  کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرارسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در سطح استان برگزار خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان البرز افزود: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پر تصادف، اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها از جمله این برنامه‌ها در روز ملی ایمنی حمل و نقل است.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی  و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان البرز خاطرنشان کرد: به مناسبت این روز همایش راکبین موتور نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌سازی از تبعات رعایت نکردن قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.