شناسهٔ خبر: 165018 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار زرد هواشناسی در پی ناپایداری‌های همرفتی

باران هوای ابری رعد و برق سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در کشور، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز جمعه ۷ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.