شناسهٔ خبر: 166473 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور شد

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش دما طی امروز و فردا در کشور از ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز جوی آرام در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است و از اواخر وقت امروز موج بارشی از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه موج بارشی شمال‌غرب، گیلان و دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد. دوشنبه علاوه بر این مناطق، جنوب‌غرب و مازندران بارش دارند که همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است.

رفیعی توضیح داد: سه‌شنبه از میزان بارش‌ها در غرب کشور کم می‌شود و در سایر مناطق کشور بارندگی تداوم دارد. چهارشنبه نیز مناطقی از شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق، مرکز، استان‌های ساحلی خزر، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از غرب کشور، بارندگی دارد.

وی با پیش‌بینی افزایش دما طی امروز و فردا در کشور گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است. بیشینه دمای امروز تهران به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای به ۱۶ درجه رسید.