شناسهٔ خبر: 166541 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اختلال در فعالیت سکوهای نفتی خلیج فارس در روزهای آینده

طوفان دریایی موج رعدو برق دریا سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج فارس و ایجاد اختلال در فعالیت سکوهای نفتی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، از ظهر یک‌شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا را در خلیج فارس شاهد خواهیم بود.

این سامانه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد(باد جنوب شرقی) در محدوده ۲۶ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در محدوده ۱/۵ متر و بیشتر در مناطق ساحلی و دور از ساحل می‌شود و روز یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان را در بر می‌گیرد.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس با این شرایط جوی مواجه خواهند شد.

سازمان هواشناسی نسبت به خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی هشدار داده است.

سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی نیز توصیه کرده است.