شناسهٔ خبر: 166563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کلنگ زنی و شروع عملیات آماده سازی سایت ۱۸۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در کاشمر

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از شروع عملیات آماده سازی سایت ۱۸۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در کاشمر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ محمدعلی منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن برای بیش از پنج هزار نفر از متقاضیان شهرستان کاشمر که در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی ثبت نام کردند، نیازمند تامین زمین در شهرستان بودیم که این مهم در نوزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شد.

منصوری افزود: این اراضی به‌طور کامل به طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اختصاص یافته تا پاسخگوی ثبت نام کنندگان واجد شرایط در این شهر باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل بیان کرد: با ابلاغ این مصوبه برای باقی مانده واجدین شرایط نهضت ملی مسکن قرعه کشی انجام و کار واگذاری و عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در سایت ۱۸۸ هکتاری آغاز شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ساخت نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشمر در سه سایت در حال اجراست که یک مورد شامل ۱۵۶ واحد در حال ساخت در شهر کاشمر است.

منصوری گفت: علاوه بر پهنه ۱۸۸ هکتاری جدید؛ یک پهنه ۳۴ هکتاری برای ساخت حدود هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در حال آماده سازی است.

 جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و فرگ قلعه و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

 مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.