شناسهٔ خبر: 166768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمربندی دماوند مشکل ترافیک شرق تهران را حل و تصادفات را کاهش می‌دهد

ترافیک مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در بازدید از کمربندی دماوند به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: اجرای کمربندی دماوند بار ترافیکی و تصادفات شرق استان تهران را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه بازدید و در نشست بررسی اجرای پروژه کمربندی شرقی-غربی دماوند که با حضور فخاری استاندار تهران و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در محل فرمانداری دماوند برگزار شد، گفت: پروژه کمربندی دماوند در دستور کار استان برای انجام و شروع عملیات است اما به لحاظ برآورد هزینه و معارضین در مسیر پروژه هنوز تصمیم قطعی اخذ نشده و پیرو دستور صریح وزیر راه و شهرسازی در معیت استاندار تهران و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بازدید میدانی از مسیر صورت گرفت تا به یک تجمیع نهایی برسیم.

وی ادامه داد: مسیری که کمترین معارض و هزینه را داشته، زمان اجرای کمتری داشته باشد و یک راه دسترسی خوب با خروج از برون رفت ترافیکی شرق استان باشد، طرح نهایی اعلام خواهد شد تا ترافیک ولیران، اصطلک و مهک در شهرستان دماوند را پوشش بدهد و دسترسی به جاده فیروز کوه با کمترین هزینه ممکن شود.

جنتی افزود: مقرر شد مشاور پروژه مطالعات را نهایی کرده و تمامی معارضان را شناسایی کند تا بتوانیم مصوبه سفر ریاست جمهوری را با قدرت شروع کنیم.

وی برآورد هزینه نهایی اجرای پروژه را منوط به ابلاغ نهایی نظر مشاور طرح دانست و گفت: بار ترافیک وسایط نقلیه سبک و سنگین روی کمربندی مذکور منتقل خواهد شد و مشکل تصادفات نیز حل و فصل می‌شود.

جنتی در ادامه توضیح داد: ارزش زمین به لحاظ ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه دماوند و وضعیت خاص توپوگرافیک بسیار بالا است و نیاز به مطالعه دقیق‌تری در این خصوص داریم.

و گفت: در جلسه هم اندیشی کمربندی دماوند، چهار طرح مورد بررسی قرار گرفت و مطالعات تکمیلی و چشم انداز طرح‌ها نیز مطرح و تدقیق شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان افزود: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم توسط مسئولان استانی و کشوری بارها پیگیر رفع مشکل ترافیک منطقه دماوند بوده‌ایم و به صورت تخصصی در صدد هستیم تا این انتظار مردم منطقه در دولت سیزدهم محقق و پروژه به مرحله عملیات اجرایی برسد.