شناسهٔ خبر: 166773 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با امضای قرارداد سرمایه‌گذاری هند در بندر شهید بهشتی محقق شد؛

آغاز فصل جدیدی از روابط ایران و هند در چابهار

صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی را نتیجه اراده وزیر راه و شهرسازی و همتای هندی و آغاز فصل همکاری بسیار ارزنده دو کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی‌اکبر صفایی در آیین تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و سارباناندا سونوال وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند برگزار شد، اظهار کرد: اراده مقامات ارشد دو کشور بر این قرار بود که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دریایی و بندری به نتیجه برسد.

وی افزود: این اراده با دستورات و پشتیبانی هر دو وزیر و کار شبانه روزی هیات همراه دو وزیر منجر به تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند شد.

صفایی یادآور شد: این قرارداد سرمایه‌گذاری، آغاز فصل همکاری بسیار ارزنده به منظور تامین مالی از طرف دولت هند برای وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مصداق بسیار مهم برای انجام کار اجرایی واقعی با کشورهای همسایه به خصوص کشور هند است.

معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همت دو وزیر باعث شد توافق امروز به مرحله اجرایی برسد.