شناسهٔ خبر: 166843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان خبر داد؛

پلمب بنگاه مشاور املاک متخلف در بندر ترکمن

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های غرب گلستان گفت: بر اساس بازدیدهای مستمر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان، یک واحد صنفی متخلف در شهر بندر ترکمن پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، نورمحمد ایری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نظارت بر بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات، از بنگاه های مشاور املاک شهرستان بندرترکمن بازرسی شد.

وی افزود: در راستای این بازرسی ها، بنگاه های مشاور املاک سطح شهر بندر ترکمن بازرسی و اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در حوزه انجام شد.

ایری از اولین مرحله بازدید از بنگاه های مشاور املاک شهر بندر ترکمن خبر داد و گفت: در دور اول بازدید از بنگاه های مشاور املاک این شهر، یک واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمب شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب گلستان همچنین اظهار کرد: در شهرستان بندر ترکمن ۸۵ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۷۶ واحد صنفی دارای پروانه معتبر، سه مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد چهار مشاور املاک فاقد پروانه هستند.

وی همچنین عنوان کرد: تا کنون ۱۰۰ درصد واحدهای صنفی در این شهرستان بازرسی شده اند.

ایری در انتها یادآور شد: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک مستغلات گلستان پرونده هفت بنگاه مشاور املاک در بندر ترکمن به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید و یک مشاور املاک به علت عدم دریافت مجوز و پروانه کسب پلمب شد.