شناسهٔ خبر: 166901 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رشد شاخص‌های آماری پرواز و مسافر در فروردین ۱۴۰۳

فرودگاه مهرآباد معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها از افزایش ۴ درصدی نشست و برخاست هواپیما، رشد ۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و افزایش ۱۱ درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت طی فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ علی عبدی از رشد شاخص‌های آماری پرواز و مسافر در فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در فروردین امسال، ۲۵ هزار و ۲۵۳ نشست و برخاست و دو میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۶۲ اعزام و پذیرش مسافر و بیش از ۳۰ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های کشور ارسال و پذیرش شده است.

وی اظهار کرد: فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز به عنوان پنج فرودگاه نخست در میان ۴۷ فرودگاهی که عملیات پروازی در آنها انجام شده است، بیشترین نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را ثبت کرده‌اند به‌طوری که در میان فرودگاه‌های مذکور، فرودگاه شهید بهشتی بیشترین رشد را در زمینه اعزام و پذیرش مسافر (۲۹درصد) و نشست و برخاست (۲۴ درصد) رقم زده است که سهم زیادی از این رشد در حوزه داخلی است.

 عبدی گفت: با اطلاعات دریافتی از گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، فرودگاه بین‌المللی تبریز در بخش پروازهای بین‌المللی بیشترین رشد را در میان ۵ فرودگاه نخست ثبت کرده است به طوری که در نشست و برخاست هواپیما، ۳۱ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۵۱ درصد با رشد روبرو بوده است.

 معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی همچنین اظهار داشت: علاوه بر رشد شاخص‌های آماری فروردین نسبت به اسفند سال گذشته، این شاخص‌ها در مقایسه با فروردین سال گذشته نیز شاهد افزایش بوده است. به طوری که در نشست و برخاست به ۴ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر با دو درصد رشد روبرو بودیم.

 وی افزود: در بخش پروازهای بین‌المللی نیز امسال رشد قابل توجهی را داشتیم به طوری که شاهد افزایش ۴۳درصدی نشست و برخاست و افزایش ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ بودیم.

 به گفته عبدی در این بازه زمانی فرودگاه بین‌المللی اصفهان بیشترین رشد اعزام و پذیرش مسافر (۸۶درصد)، و فرودگاه تبریز با ۶۰ در نشست و برخاست هواپیما در میان پنج فرودگاه نخست کشور از آن این دو فرودگاه بوده است.