شناسهٔ خبر: 166904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد؛

گام رو به جلو در تسریع حل مشکلات و رفع ابهام در استان ها توسط سازمان ملی زمین و مسکن

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در همایش فصلی و منطقه ای با موضوع پایش تخصصی اهداف و برنامه های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سازمان ملی زمین و مسکن با برگزاری اینگونه کارگاه ها گامی رو به جلو در تسریع حل مشکلات و رفع ابهام در استان ها برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در همایش فصلی و منطقه ای با موضوع پایش تخصصی اهداف و برنامه های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سازمان ملی زمین و مسکن با برگزاری اینگونه کارگاه ها گامی رو به جلو در تسریع حل مشکلات و رفع ابهام در استان ها برداشته است و برگزاری این دوره نقطه عطفی در اجرای اهداف تعیین شده است.

داعی در این کارگاه که همزمان با دهه کرامت به همت سازمان ملی زمین و مسکن و به میزبانی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و در استان خراسان رضوی نیز  ۵، ۴۰۰ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن استان تامین شده است که ۴۸۰۰ هکتار از این اراضی در حوزه شهرهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: ۴۲۰۰ هکتار از این اراضی از طریق الحاق به محدوده شهرها تامین زمین انجام شده است که این میزان ۱۷ برابر مسکن مهر است.

وی اظهار داشت: ۱۲۰۰ هکتار از این اراضی از طریق توافق با مالکین خصوصی انجام شده است.

داعی گفت: در حوزه آماده سازی زمین ۲۰۱ سایت داریم که از این تعداد ۱۴۵ سایت قراردادشان منعقد شده که ۴۵۰۰ هکتار حجم قراردادهای آماده سازی استان است.

در پایان وی ضمن قدردانی از کلیه استان های شرکت کننده ابراز امیدواری کرد که با برگزاری اینگونه کارگاه های عملیاتی اهداف وزارت راه و شهرسازی با شتاب بیشتری عملی گردد.

گفتنی است این همایش یکروزه شامل کارگاه های استانی و پنل مدیران به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس و با حضور استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و شرق سمنان برگزار گردید.