شناسهٔ خبر: 166947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ساکنان کوی فلسطین تسریع می‌شود

مسکن قم مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر جابه‌جایی هر چه سریع‌تر ساکنان کوی فلسطین تاکید کرد و گفت: این مهم به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، سومین جلسه شورای مسکن استان زنجان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل استانداری زنجان برگزار شد.  

در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم تقویت همکاری بانکهای عامل استان با اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد. 

جعفر قزوینیان نسبت به جابه جایی هر چه سریع ساکنان کوی فلسطین تاکید کرد و بیان داشت: این مهم به جد پیگیری می‌شود.  

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه، گفت: تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویژه باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای تأمین زمین هرچه سریع‌تر شروع شود، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان برای تحقق این مهم مدیریت لازم را داشته باشد. 

استاندار زنجان، با بیان اینکه باید مشکل متقاضیان در خصوص تأمین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن برطرف شود، گفت: فرایند تحویل زمین به متقاضیان به صورت ویژه و قطعی زمان‌بندی شود. 

افشارچی تاکید کرد: متقاضیان فاقد مسکن از ما انتظار دارند تا زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شده و فرایندی ایجاد شود تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از اقدامات صورت گرفته در این حوزه رضایت داشته باشند و از فشارهای اجتماعی در استان در خصوص تأمین زمین برای متقاضیان فاقد زمین کاسته شود. 

وی با بیان اینکه تا چند ماه آینده باید به میزان قابل توجهی واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شود، افزود: فرایند زمان‌بندی تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان اعلام شود. 

استاندار زنجان، بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن و خود مالکی در استان تاکید کرد و افزود: شعب بانکی در استان نسبت به پرداخت تسهیلات اهتمام جدی داشته باشند و موانع پرداخت تسهیلات در زنجان رفع شود. 

افشارچی، با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان مدت زمان تشکیل پرونده برای تسهیلات و پرداخت آن توسط بانک‌ها را برای جلسه آینده ارائه دهد، تصریح کرد: این اداره کل به صورت خیلی دقیق و شفاف پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها را استخراج کند. 

وی با بیان اینکه عملکرد فعالیت بانک‌ها باید به خوبی سنجیده شود، افزود: بخشی از کار بر عهده بانک‌ها است و باید همراه متقاضیان مسکن ملی باشند.