شناسهٔ خبر: 166983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۳۰ باب نمازخانه بین راهی در کشور

چینی 21 ناظر عالی ساخت نمازخانه‌های بین راهی سازمان راهداری گفت: عملیات احداث ۳۰ باب نمازخانه بین راهی در کشور درحال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، علی چینی زاده ناظر عالی ساخت نمازخانه های بین راهی سازمان راهداری در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اقامه نماز کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و هم‌زمان با نوروز ۱۴۰۳، یک باب مجموعه نمازخانه بین‌راهی در محور اردبیل – سرچم روبروی پاسگاه پلیس راه خلخال زنجان با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در استان اردبیل درحال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های بین‌راهی برای استفاده معلولین مناسب‌سازی شده واین پروژه در زیربنای ۱۱۰ مترمربع با بهره‌گیری از نمادهای معماری ایرانی‌اسلامی در دو قسمت خواهران و برادران در حال احداث است افزود: این نمازخانه ها دارای فروشگاه، سرویس بهداشتی و اتاق مادر و کودک است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت از بهره برداری اولین اتاق مادر و کودک در این مجموعه‌ در راستای آسایش و رفاه کاربران جاده‌ای در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می شود این نمازخانه بین راهی جهت استفاده کاربران جاده ای تا شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

وثوقی با بیان اینکه ۱۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان درحال خدمت رسانی به مردم و مسافران است افزود: نظارت ویژه ای برعملکرد این مجتمع ها و به ویژه نمازخانه ها بین راهی انجام می شود.