شناسهٔ خبر: 167022 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز

جهان محمدی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز را برای ارتقا کیفیت ساختمان‌ها بسیار مهم و اساسی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عاطفه جهان‌محمدی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مجری پروژه در پخش پژوهشی که به نیابت رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در آیین اختتامیه پروژه بهتاب ۲ در محل کتابخانه ملی حضوریافت، ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران انجام این پروژه بین‌المللی تحقیقاتی مهم گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی بین‌المللی برای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری و به‌ویژه بیمارستان‌ها به‌عنوان یکی از سازه‌های مهم در عرصه ساخت وساز مؤثر است.

جهان‌محمدی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز را برای ارتقا کیفیت ساختمان‌ها بسیار مهم و اساسی دانست.

وی با ارائه تخصصی  از مراحل مختلف انجام پروژه بین‌المللی تحقیقاتی بهتاب ٢، همکاری‌های آتی بین‌المللی را در راستای تبادل آخرین دستاوردهای فنی و مهندسی در جهت ساخت و سازی پایدار و مقاوم برای تمامی کشورهای جهان، خواستار شد.

لازم به ذکر است پروژه بین‌المللی تحقیقاتی «بهبود و تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی (بهتاب٢)»  پس از انجام موفقیت‌آمیز مرحله اول آن (بهتاب١)، بر اساس یک طرح همکاری‌های مشترک بین‌اللملی فیمابین برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات)، وزارت راه و شهرسازی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و کمیته ملی اسکان بشر با حمایت مالی کشور ژاپن تعریف و طی دو سال گذشته برنامه‌ریزی و انجام شد و به اتمام رسید.