شناسهٔ خبر: 167046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه کرامت انجام شد؛

اهدای زمین رایگان به خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال شهرستان نایین

قاری به مناسبت دهه کرامت زمین رایگان به تعدادی از خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال شهرستان نایین جهت ساخت واحدهای ویلایی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ همزمان با دهه کرامت مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به تعدادی از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان نایین با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، جمعی از مسئولین شهرستانی و متقاضیان حائز شرایط برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تلاش و پیگیری های لازم جهت تامین اراضی مورد نیاز برای واگذاری به خانوارهای مشمول این قانون بعمل آمد که به لطف خدا هم اینک به مناسبت دهه کرامت معادل اراضی تامین شده در شهرستان نایین، اهدا اراضی به متقاضیان انجام شد.  

وی با بیان اینکه اراضی که در این مراسم به متقاضیان اعطا شد ویژه خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال شهرستان نایین بوده است، گفت: در شهرستان نایین از متقاضیان ثبت نامی، در مجموع تعداد ۲۰۶ نفر حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده اند که از این تعداد ۳۳ خانوار دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال هستند.  

قاری قرآن بیان کرد: تا کنون زمین رایگان به ۱۰۳ خانوار مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در شهرستان نایین اختصاص یافته است.  

وی در خصوص وضعیت اعطای زمین به خانوارهای مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در گستره استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش‌های به عمل آمده تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به متقاضیان حائز شرایط استان اصفهان در این خصوص اختصاص یافته‌است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان، در سال جاری برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان اعطا کنیم.  

وی در خصوص مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان بیان کرد: مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به ۲ یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.