شناسهٔ خبر: 167100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه گذشته انجام شده است؛

اصلاح و بازسازی ۸۵کیلومتر از کانال‌های طرفین راه در شهرستان مشگین شهر

راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت:۸۵ کیلومتر از کانال های طرفین راه در این شهرستان اصلاح و بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از محورهای اصلی این شهرستان با بیان اینکه در یک ماه گذشته محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۷۰ تن آسفالت سرد و گرم لکه گیری شده گفت:در مدت یاد شده راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه در پرتگاه‌ها  ۱۰۰متر مکعب دپو مصالح انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح کرده اند تصریح کرد: بهسازی و زیر سازی ۲ کیلومتر از راه روستایی آقبلاغ گدوک انجام و تنقیه و پاکسازی و زهکشی ۶ دستگاه از پل و آبروها نیز توسط راهداران اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در ۱ ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژ ۱۶۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی و خاکی این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد: راهداران ۲۴۰ متر از سرعتکاه‌ها را رنگ آمیزی کرده اند.

فرج پور حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و ادامه داد:تاکنون با حضور گشت راهداری در محورهای مواصلاتی  جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از۳ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده، ۱ مورد تخریب با حکم  قضایی انجام گرفته و ۱ مورد مجوز ساخت و ساز ۱۴۰۳ صادر و همچنین۲ عدد تابلو و بنر غیر مجاز از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده است.

وی بازگشایی ۲۲دستگاه آبچکان پلها و پاکسازی قرنیز پلها ، رنگ آمیزی ۳ دستگاه سایبان در حوزه استحفاظی ،رنگ آمیزی ۲۴۰ متر نرده پل ، نصب ۴۰ عدد تابلوهای ایمنی ، بازدید از مجتمع خدماتی ۵ مجتمع در دو نوبت ۱۰ بار،بازدید از ترمینال مسافربری در ایام نوروز و تعطیلات هر ماه ،   تعمیر و ترفیع ۵ شاخه گاردریل ، شستشوی ۶۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی ، برف‌روبی ۴۰ کیلومتر راههای روستایی و  ۵۰ تن نمک پاشی  و نگهداری  ۷۵عدد چراغهای چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

  رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در مدت یاد شده به جابجایی ۸ هزارتن کالا توسط ۵ شرکت حمل ونقل کالا جهت مصرف عموم در سطح استان و استانهای همجوار اشاره کرد و گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۰ درصدی را در جابجایی کالا شاهد هستیم.

فرج پور همچنین جابجایی ۱۸ هزار و۵۶۶ نفر مسافر را از شهرستان مشگین شهر یادآور شدو اظهار کرد:در جابجایی مسافر نسبت به سال قبل ۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵کیلومتر راه ارتباطی در حوزه شهرستان مشگین شهر را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴کیلومتر بزرگراه ،۱۳۴.۵راه اصلی ، ۱۰۷.۴ راه فرعی،۵۱۷کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷راه شوسه،۲۸۴.۷راه خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.