شناسهٔ خبر: 167167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد؛

احیای بافت تاریخی شهر کرمانشاه با مشارکت ساکنان این مناطق

احیا بافت تاریخی شهر کرمانشاه با مشارکت ساکنان این مناطق مشارکت‌های مردمی و مردمی‌سازی این طرح با ایجاد مشوق‌ها در بافت‌های تاریخی، می‌تواند به احیا و بازنگری در این بافت‌ها کمک زیادی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در اولین جلسه کارگروه سامان‌دهی بافت تاریخی کرمانشاه در سالن شهید قلیوند استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به‌اینکه سامان‌دهی بافت تاریخی برای شهر کرمانشاه رونق به دنبال خواهد داشت، گفت: اگر زیرساخت‌های لازم فراهم شده و خدمات مناسبی نیز ارائه شود، سرمایه‌گذاران استقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

الماسی عنوان کرد: احیا و  سازماندهیِ اصولی ابنیه های تاریخی در کالبد بافت‌های فرسوده شهری می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده و در طرف دیگر نیز باعث حفاظت از هویت اصلی بناها و میراث معماری و شهرسازی شود.

وی بر اطلاع‌رسانی گسترده و تشویق ساکنان بافت تاریخی بر استفاده از مشوق های ۱۹ گانه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و افزود: آماده همکاری با مشاور این طرح و تهیه اطلس مطالعاتی برای ارائه به شورای عالی معماری و شهرسازی است.

وی تصریح کرد: احیای بافت تاریخی شهر کرمانشاه یک پروژه پیشران و تاثیرگذار برای توسعه شهر کرمانشاه است که باعث ایجاد اشتغال و در عین حال خدمت بزرگی به مردم با ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.