شناسهٔ خبر: 167177 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس‌جمهور:

مرتفع‌سازی در مناطقی که کمبود زمین دارند، دنبال می‌شود

رئیسی هیئت دولت رییس جمهور با تاکید بر اینکه تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی تداوم دارد، گفت: جایی که زمین نداریم مرتفع‌سازی را دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری اظهار کرد: هیچ مشکلی در کشور نیست که نتوان آن‌را حل کرد. راه حل مشکلات به دست مردم و مدیران است و ما ناتوان از حل مشکلات نیستیم. بسیاری از گره‌ها در کشور به دست رزمندگان باز شد پس نمی‌توان در مقابل یک مشکل بگوییم که نمی‌شود و نمی‌توانیم.

روند تحویل مسکن ادامه دارد

رئیسی به تلاش دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت ما فعالیت خود را آغاز کرد ۲۴۰ هزار تعهد برای مسکن مهر وجود داشت. مردم بسیاری از هزینه‌ها را زدند و سهم را واریز کردند. دولت قبل هم پول را صرف مصارف بدی نکرد. نیازهایی در بخش‌های دیگر وجود داشت اما مردم دولت را می‌شناسند و نمی‌گویند رئیس‌جمهور کیست. باید پاسخ مردم را می‌دادیم. نمی‌شد که بگوییم نمی‌توانیم و به دولت ما ربطی ندارد. خوشبختانه ۱۴۰ هزارمسکن تحویل داده شد و این روند ادامه دارد. درست است که پیشینیان کردند ولی ما متعهدیم که مسائل را حل کنیم.

وی افزود: قانون اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید، قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین را در کشور داریم. این قوانین باید اجرا شود. جاهایی هم هست که باید قانون وضع شود اما همین قوانین باید اجرا شود.

رئیسی افزود: نسبت به مسکن این را قبول دارم که اگر جایی زمین نداریم مرتفع‌سازی را دنبال کنیم. جایی که زمین داریم ویلایی بسازند اما در مناطقی که با کمبود زمین مواجهیم مرتفع‌سازی باید مورد توجه باشد. اگر زمین در استان‌های شمالی به دلیل کشاورزی و منابع طبیعی کم است که واقعا هم کم است، عمودی‌سازی راه حل مشکل است.

رئیس جمهور افزود: نسبت مازندران با اقتصاد دریامحور برجسته است. بوشهر، هرمزگان و مازندران با اقتصاد دریامحور نسبت دارند. منتظر این نباشید که تهران برای شما نسخه تعیین کند. اتفاقا شما باید در استان برای اقتصاد دریامحور نسخه تعیین کنید. به دستان توانمند خودتان و تجربه و کارشناسی و سابقه مدیریتی‌تان تکیه کنید. نسبت هر دستگاه با اقتصاد دریامحور باید مشخص شود.