شناسهٔ خبر: 167277 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

۷۰ همت برای زمین‌های مورد نیاز طرح جوانی جمعیت تامین شد

وزیر _ مهرداد بذرپاش _ پرتره وزیر راه و شهرسازی از تامین ۷۰ هزار میلیارد تومان برای زمین‌های واگذاری شده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین مولدسازی‌های تاریخ کشور در زمینه جوانی جمعیت رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت که به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، به اقدامات این وزارتخانه در راستای حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تا کنون به تعداد زیادی از خانواده‌های چند فرزندی، به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین رایگان واگذار شده است.

بذرپاش ادامه داد: تامین زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت و انجام اقدامات آماده سازی آنها و تقدیم به متقاضیان حدود ۷۰ همت منابع مالی نیاز داشت که انجام شد و یکی از بزرگ‌ترین مولدسازی‌های تاریخ کشور در بحث جوانی جمعیت رقم خورد.

وی افزود: برای تامین زمین و عرضه به متقاضیان در سال جاری به مقدار سال ۱۴۰۲ و بیشتر هدف‌گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری ۹۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان یزدی در روز گذشته بیان کرد: تا روز گذشته ۷۵ هزار متقاضی زمین دریافت کرده‌اند و در تلاش هستیم تا زمین هر یک از متقاضیان حتماً تقدیمشان شود.

بذرپاش با بیان اینکه تامین این زمین‌ها در نقاط مختلف کشور کار آسانی نیست، اظهار کرد: این زمین‌ها برای آماده سازی و واگذاری به متقاضیان باید مراحل قانونی خود را سپری کنند و سپس در صورت نیاز تغییر کاربری یا به محدوده‌های شهری الحاق شوند. البته همکاران ما تمام تلاش خود را برای تسریع عملیات می‌کنند و باید توجه داشت که حتماً همه متقاضیان واجد شرایط که در سامانه ثبت نام کرده اند از زمین برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه به ایجاد اتاق مادر و کودک در مجتمع‌های خدماتی -رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ اتاق در مدار خدمت رسانی قرار دارند و طبق برنامه، ۵۰۰ مورد نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از اختصاص ۱۳۰۰ تابلو (بیلبورد) در جاده‌ها، ترمینال‌ها، پایانه‌ها، ایستگاه‌ها و فرودگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی با همکاری ستاد جوانی جمعیت خبر داد.