شناسهٔ خبر: 167314 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی خبر داد؛

بازگشایی همه محورهای شریانی و اصلی خراسان رضوی

راهداری خراسان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: با اقدامات بموقع راهداران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی هم اکنون تمام محورهای شریانی و اصلی استان باز است و تردد ایمن در آنها جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پی وقوع سیل اخیر در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: بارش‌های روزهای اخیر در مشهد مقدس و شهرستان‌های کلات، سرخس، فریمان، درگز و چناران، کاشمر و بردسکن با شدت بالایی همراه بود و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها تا روز یکشنبه در پهنه استان خراسان رضوی به‌ویژه نیمه شمالی ادامه دارد.

شهامت ادامه داد: بازدیدهای میدانی با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از شهرستان‌های فریمان، کلات و درگز انجام شده و تیم‌های مقابله با بحران در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تأکید کرد: با وجود انسداد متناوب بیش از ۳۵ محور فرعی و روستایی استان با گذر سیلاب از روی آب‌نماها و پل‌ها و یا ریزش کوه در مناطق کوهستانی طی ۱۰ روز گذشته، راهداران اقدام به بازگشایی مسیرها کرده‌اند.

شهامت همچنین در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون ۸ محور فرعی و روستایی استان خراسان رضوی دچار انسداد موقت هستند و پس از ایمن‌سازی، با نظارت راهداران و نیروهای پلیس راه بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی افزود: همه محورهای شریانی و اصلی استان خراسان رضوی و مشهد مقدس باز و ایمن است و فعالیت در حوزه حمل‌ونقل عمومی طی ۴۸ ساعت گذشته بدون اختلال انجام شده است.

وی تصریح کرد: افرادی که از طریق جاده‌ها قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارند، با توجه به گزارش‌های هواشناسی، توصیه‌های راهداران و نیروهای پلیس و اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها از طریق ارتباط با سامانه ۱۴۱ برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی همچنین توصیه کرد: طبیعت‌گردان از تردد در مجاورت مسیل‌ها و نقاطی که احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها وجود دارد، خودداری کنند.