شناسهٔ خبر: 167331 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نخجوانی:

افکار عمومی باید در جریان دستاوردهای صنعت هوانوردی قرار بگیرد

نشست روابط عمومی شرکت فرودگاه ها مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر نقش محوری روابط‌عمومی در مدیریت افکار عمومی گفت: افکار عمومی باید در جریان دستاوردهای صنعت هوانوردی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا نخجوانی در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی که در سالن کنفرانس شرکت فرودگاه‌ها و با حضور تمامی مسئولان روابط‌عمومی فرودگاه‌های کشور به‌صورت وبینار برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به تمام دست اندرکاران گفت: در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران پس از شکل‌گیری به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است، اما نظام رسانه‌ای دنیا، دست در دست هم داده و به دنبال این است که موفقیت‌های نظام اعلام نشود و ضعف‌های موجود آن نیز چند برابر برجسته و منعکس شود.

وی گفت: دشمنان از الگو شدن نظام جمهوری اسلامی ایران در بین سایر ملل جهان جلوگیری می‌کنند تا از روند تمدن‌سازی این نظام در بین مردم جهان جلوگیری شود و برای این کار به دنبال از بین بردن فرهنگ ایران زمین هستند در حالی که روابط‌عمومی‌ها می‌توانند در انعکاس این موفقیت‌ها نقش بزرگی ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در صنعت هوانوردی از احداث و تجهیز فرودگاه‌ها تا تاسیس شرکت‌های هواپیمایی، گفت: حق جمهوری اسلامی ایران است که این دستاوردهایش به‌صورت گسترده بیان شود تا افکار عمومی نیز در جریان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ در صنعت حمل و نقل هوایی نقش وکیل مدافع این صنعت در میان افکار عمومی ایفا می‌کند، گفت: روابط‌عمومی وظیفه جلوگیری از ورود اتهام و دفاع از حقوق دست‌اندرکاران این صنعت نزد افکار عمومی را دارد که اگر روابط‌عمومی‌ها به موقع و موثر ورود نکنند، محکومیت در نزد افکار عمومی شکل می‌گیرد.

نخجوانی اظهارداشت: وظیفه ما حمایت از تلاش همه دست‌اندرکاران روابط‌عمومی فرودگاه‌های کشور است و حق هم این است که فعالیت و تلاش‌های تمام همکاران ما در روابط عمومی به شایسته‌ترین وجه منعکس شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار روابط‌عمومی در ستاد و فرودگاه‌های کشور گفت: بسیاری از ساختارهای فعلی شرکت پاسخگوی نیازها و الزامات صنعت فرودگاهی و هوانوردی نیست و متناسب سازی آنها با ساختارها و الزامات بین المللی و نظام ارائه خدمات مطلوب فرودگاهی و ناوبری بسیار ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساختارهای شرکت فرودگاه‌ها باید از چهارچوب‌ها رهایی پیدا کنند، اظهار داشت: با اصلاح ساختارهای تشکیلاتی و قانونی شرکت فرودگاه‌ها و رفع عقب ماندگی‌های صنعت هوانوردی باید شاهد پویایی بیشتر ساختارهای شرکت فرودگاه ها باشیم.

نخجوانی سپس بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای همه همکاران شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد و افزود: هرچه در حوزه آموزش همکاران هزینه شود اتلاف منابع نیست. در این راستا آموزش‌های تخصصی ویژه روابط‌عمومی نیز نوعی سرمایه‌گذاری برای حضوری موفق روابط‌عمومی‌ها در بین مردم و رسانه‌ها است.

وی همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران برای ارتباط مناسب و درست با رسانه‌ها تاکید کرد.

نخجوانی همچنین با اشاره به ۱۷ می روز جهانی مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، این روز را به تمام همکاران فعال در حوزه مخابرات هوانوردی در فرودگاه‌های کشور تبریک گفت و افزود: اگر تلاش این همکاران نباشد تبادل اطلاعات هوانوردی در جهان اتفاق نمی‌افتد، زیرا تمام اطلاعات مثبت و منفی در این صنعت از طریق مخابرات هوانوردی مبادله می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: خوشبختانه در این بخش نیروی انسانی توانمندی در فرودگاه‌های کشور انجام وظیفه می‌کنند و روابط عمومی فرودگاه‌ها نیز از این مسئله مستثنی نیستند.