شناسهٔ خبر: 167340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد؛

بهره برداری از چهار خطه خرم آباد_کوهدشت در سال جاری

شاکرمی کوهدشت مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: چهار خطه خرم آباد_کوهدشت در سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ماه، بهزاد شاکرمی، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان به همراه مرادی کفراج، فرماندار و حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از پروژه چهارخطه خرم آباد_کوهدشت بازدید کردند.

بهزاد شاکرمی در حاشیه بازدید از پروژه چهارخطه خرم آباد_کوهدشت درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: در صورت تامین منابع مالی این پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود:این پروژه از شش سال پیش شروع و تاکنون چیزی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

شاکرمی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی و اجرایی پروژه واریانت "چنار" حدود ۸۰ درصد می باشد که عمده کارهای انجام شده در این پروژه در طول هشت ماه گذشته و در دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

وی با اشاره به سختی محدوده فعلی پروژه بیان کرد:این قطعه یکی از فنی ترین و سخت ترین قطعات پروژه چهارخطه خرم آباد_کوهدشت است که نزدیک به پنج کیلومتر با ۱۵ دهانه پل است.

شاکرمی ادامه داد: ۱.۵ کیلومتر از این پنج کیلومتر آماده آسفالت بوده و ۲ کیلومتر هم به حد بیس رسیده و یک ونیم کیلومتر دیگر هم در حال عملیات راهسازی است.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل پروژه واریانت "چنار" کمبود منابع مالی است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای این پروژه تأمین و تا ده روز آینده به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت:بیشتر پل ها در این پروژه طراحی ، ساخته و به مراحل پایانی رسیده اند که اگر منابع مالی تامین و به موقع تزریق شود،۲ پل ویژه باقی مانده ظرف ۲ماه آینده تکمیل و به اتمام می رسند.

وی این پروژه را دارای یک اهمیت ویژه دانست و اظهار کرد: عمده تمرکز خود را بر روی اجرا و اتمام این پروژه خواهیم گذاشت تا یکی از مطالبات چندین ساله مردم شهرستان کوهدشت محقق شود.

شاکرمی میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه چهار خطه خرم آباد_کوهدشت را نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان تخمین زد و عنوان کرد: با کارها و برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان همین هفته مبلغ چشمگیری به پیمانکار پروژه تزریق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه و اتمام آن در موعد مقرر حتماً هم در مرکز استان و هم تهران پیگیر حل مشکلات مالی پروژه خواهم بود.