شناسهٔ خبر: 89682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

پروژه گذر آقانورالله نجفی در اصفهان بر سر دو راهی زیر ستون‌های نقش جهان

گذر اقانجفی اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه گذر آقانورالله نجفی تصریح کرد: رعایت مفاد صورت جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری که به استان اصفهان ابلاغ شده است الزامی بوده لذا مطابق با بند ۲ این صورتجلسه به تهیه طرح توسط شهرداری و ارائه آن به کمیسیون ماده پنج اشاره شده است.

محمد بنائیان، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص جلسه داوری طرح‌های گذر آقانورالله نجفی که توسط شهرداری برگزار شد اظهار کرد؛ رعایت مفاد صورتجلسه شورای عالی شهرسازی و معماری که به استان ابلاغ شده الزامی است و در بند ۲ مصوبه به تهیه طرح توسط شهرداری و ارسال به کمیسیون ماده پنج  اشاره شده است، لذا برگزاری جلسات کارشناسی اولیه توسط شهرداری بلامانع بوده چرا که به عهده شهرداری گذاشته شده همچنین پس از ارسال طرح به دبیرخانه، وظیفه کنترل و بررسی آن از نظر رعایت مفاد مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به عهده این اداره کل و کمیسیون ماده پنج است.  

وی ادامه داد: حضور این اداره کل در جلسه با توجه به اهمیت موضوع و صرفا به دلیل اطلاع داشتن از مباحث پیرامون آن بوده اما اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ نظری در خصوص داوری و داوران طرح‌ها نداشته است.  

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان پیشتر در جلسات وزارت راه و شهرسازی خواسته بود که داوری در شورای عالی شهرسازی و معماری  برگزار شود. وی در این رابطه اذعان داشت:  پیشنهاد این اداره کل بود که برای کمتر شدن حواشی، کلیات موضوع در خصوص بازسازی قسمت شمالی گذر و یا استفاده به صورت فضاهای شهری  توسط تهران، تعیین تکلیف شود.  

وی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و این اداره کل با توجه به ارائه طرح توسط گروه‌های مختلف، بررسی دقیق طرح‌ها و داوری توسط کارشناسان خبره است تا مناسب‌ترین طرح در اسرع وقت انتخاب و پس از طی مراحل استانی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود.