نمایش همه
  • افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۵:۴۰

    اقدام ملی رونق تولید مسکن عامل ثبات بازار مسکن - بخش سوم

    ساده‌ترین قانون اقتصاد بیان می‌کند که قیمت همواره تابعی از عرضه و تقاضا است. زمانی که عرضه کاهش پیدا می‌کند در نتیجه تقاضا افزایش پیدا می‌کند و در یک نقطه تعادل قیمت مشخص می‌شود. در سال‌های گذشته کاهش تولید مسکن یا به‌عبارتی کاهش تولید مسکن برای جامعه متوسط رو به پایین در کنار دیگر عوامل اقتصادی مانند افزایش قیمت ارز و تحریم‌های اقتصادی باعث افزایش ناگهانی قیمت مسکن شد. وزارت راه و شهرسازی برای جبران این وضعیت و همچنین ایفای نقش حاکمیتی خود طرح اقدام ملی رونق تولید مسکن را برای کنترل قیمت رونمایی کرد.

  • پرند مسکن مهر ۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۱۲:۱۲

    رونق تولید با اجرای اقدام ملی مسکن

    رونق تولید، شعاری است که امسال در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفته است. به‌نوعی همه دستگاه‌های اقتصادی برنامه‌های خود را بر این اساس معین کرده‌اند. وزارت راه و شهرسازی هم از این قاعده مستثنی نیست، به‌خصوص که در چند سال اخیر قیمت مسکن رشدی زیاد داشت و تبدیل به یکی از دغدغه‌های مردم شد. وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان سیاستگذار در زمینه مسکن با طرح اقدام ملی رونق تولید مسکن تلاش کرده است تا بتواند به این بازار سامان دهد و نقش حاکمیتی خود را ایفا کند.

  • آرم اقدام ملی 3 ۱۳۹۸-۰۷-۱۳ ۱۵:۲۳

    اجرای اقدام ملی تولید مسکن طرحی مفید برای مهار قیمت و کنترل بازار - بخش اول

    ابتدای شهریورماه، همزمان با هفته دولت، حسن روحانی، رئیس جمهوری کشور در مراسمی آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ هزار واحد اقدام ملی رونق تولید مسکن را اعلام کرد. پیش از آغاز کلنگ‌زنی این طرح توسط رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی در سخنانی اعلام کرده بود برخی از طرح‌هایی که هم‌زمان با هفته دولت قرار است کلنگ‌زنی شود، عملیات اجرایی آن شروع شده یا در حال آماده‌سازی است یا زمین مناسب برای این اقدام اختصاص داده شده است.

  • آرم اقدام ملی 3 ۱۳۹۸-۰۴-۲۹ ۰۸:۵۶

    اقدام ملی رونق توليد مسكن - بخش دوم

    اقدام عملی و اختصاص زمین برای تولید مسکن در قالب اقدام ملی یکی از شرط‌های مهم برای انجام این طرح ملی در کشور است. از آنجا که در مصوبه‌های مختلف محوریت اختصاص زمین برای این طرح به‌عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است، ‌رئیس جمهوری هم به همه دستگاه‌های کشور ابلاغ کرد همه زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند، تا آن‌ها را برای تولید مسکن واگذار کنند. بیش‌ترین بخش از قیمت تمام شده‌ برای تولید مسکن مربوط به زمین است و از آنجا که دولت برای کنترل بازار مسکن و رونق آن وارد شده است، با اختصاص زمین‌های دولتی برای ساخت به بخش خصوصی و دیگر اقداماتی که در این طرح برای کاهش قیمت تمام شده انجام شده است، می‌توان امیدوار بود که از بحران که به‌وجود آمده در یک سال اخیر گذر کند و شاهد آرامش در بازار مسکن باشیم.

  • اقدام ملی ۱۳۹۸-۰۴-۲۶ ۱۱:۵۷

    اقدام عملی برای اقدام ملی

    اقدام عملی و اختصاص زمین برای تولید مسکن در قالب اقدام ملی یکی از شرط‌های مهم برای تحقق این طرح ملی در کشور است. از آنجا که در مصوبه‌های مختلف محوریت اختصاص زمین برای این طرح به‌عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است، ‌رئیس جمهوری هم به همه دستگاه‌های کشور ابلاغ کرد همه زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا آن‌ها را برای تولید مسکن واگذار کنند. بیشترین بخش از قیمت تمام شده‌ برای تولید مسکن مربوط به زمین است و از آنجا که دولت برای کنترل بازار مسکن و رونق آن وارد شده است، با اختصاص زمین‌های دولتی برای ساخت به بخش خصوصی و دیگر اقداماتی که در این طرح برای کاهش قیمت تمام شده انجام شده است، می‌توان امیدوار بود که بحرانی که در یک سال اخیر در موضوع مسکن به‌وجود آمده است گذر کند و شاهد آرامش در بازار مسکن باشیم.

  • ساختمان سازمان راهداری ۱۳۹۸-۰۴-۲۳ ۱۲:۲۶

    سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌‌ای که گذشت:

    توافق ایران و ترکیه در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای/ تاکید بر تسریع روند اجرایی پروژه‌های راهداری در مناطق کمتر توسعه یافته

    هفته گذشته تفاهمنامه توسعه همكاری‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و ترکیه به امضا رسید و همچنین رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر به استان‌های کمتر توسعه یافته بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و تسریع در روند فعالیت‌های راهداری تاکید کرد.

  • طرح اقدام ملی ۱۳۹۸-۰۴-۱۷ ۱۳:۳۷

    نگاه جدی وزیر راه و شهرسازی به اقدام ملی مسکن

    خردادماه سال جاری محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی را در صحن علنی مجلس تشریح کرد، طرح اقدام ملی طرح ضربتی وزارت راه و شهرسازی است که برای ساماندهی به وضعیت مسکن پس از چند ماه از حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و امروز شاهد آن هستیم که از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که قرار است در این طرح ساخته شود، ساخت نزدیک به ۱۵۰ هزار واحد آن شروع شده است.

  • طرح اقدام ملی/ پرونده ۱۳۹۸-۰۴-۱۵ ۱۵:۴۴

    نگاه مجلس به طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

    در سال‌های اخیر روند تولید مسکن در کشور شیب کاهشی داشته است و این موضوع در کنار دیگر موضوعات اقتصادی باعث افزایش قیمت مسکن در دو سال گذشته شد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از به‌دست گرفتن سکان این وزارتخانه از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد. بر اساس این طرح وزارت راه و شهر سازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را تا پایان سال ۱۳۹۹، تولید و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از این طرح در شهر‌های جدید خواهد بود، ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت‌های فرسوده شهری و ساخت ۱۰۰ هزار واحد دیگر آن به‌عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

  • بازدید ۱۳۹۸-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۰

    آغاز ساخت باند دوم تربت حیدریه- زاوه با حضور وزیر راه و شهرسازی

    با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث قطعه اول باند دوم محور تربت حیدریه - زاوه آغاز شد.

  • مسکن ۱۳۹۸-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۱

    اقدام ملی مسکن؛ طرحی برای رونق‌بخشی و به جریان انداختن تولید مسکن

    "طرح اقدام ملی مسکن" یکی از جدی‌ترین برنامه هایی است که وزارت راه و شهرسازی به منظور تعادل بخشی به عرضه و تولید مسکن در دست انجام دارد. طرحی که می تواند در کنار سایر گزینه های این وزارتخانه، تولید مسکن را به جریانی پایدار تبدیل کند.

  • افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری بیرجند ۱۳۹۸-۰۳-۰۱ ۱۶:۲۴

    پرونده/

    سفر وزیر راه به خراسان جنوبی/ از اتمام پروژه مسکن مهر استان تا اتصال بیرجند به کریدور ریلی شرق کشور

    وزیر راه و شهرسازی در واپسین روزهای اردیبهشت‌ماه، شرق کشور را مقصد مناسبی برای ادامه برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه راه و شهرسازی دید و با سفر به خراسان جنوبی ضمن افتتاح مجموعه طرح‌هایی به ارزش ۳۴۹ میلیارد تومان، کلنگ احداث پروژه‌های مهم دیگری را بر زمین زد که هر کدام از آنها برای این استان ارزش حیاتی دارد.

  • هواپیما ۱۳۹۸-۰۲-۲۸ ۱۴:۲۵

    در گفت‌وگو با مهندسان تعمیر و نگهداری ایران‌ایر عنوان شد:

    انجام چک C مدرن‌ترین هواپیماهای ایران بدون وابستگی به خارج از کشور/ تضمین ایمنی پروازهای ایران‌ایر با اتکا به توان مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر

    ایرباس A۳۳۰ «هما» وارد فرآیند نخستین چک C (چك دوره ای نیمه سنگین ) شد تا بتواند پروازهای خود را با ایمنی کامل انجام دهد. چک C فرآیند پیچیده‌ای است، اما توانایی و دانش آن به طور کامل در ایران و ایران‌ایر وجود دارد و همین مساله باعث می‌شود که تحریم‌ها، نتوانند مانع پرواز ایمن هواپیماهای برجامی ایران شوند.

  • راه آهن شمال مسیر ریلی شمال قطار ۱۳۹۸-۰۲-۲۴ ۱۰:۲۱

    افق‌های توسعه و فرصت‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای راه‌آهن

    براساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و تا افق ۱۴۰۴ بايد سهم حمل‌ونقل ريلی برون‌ شهری در جابه‌جایی مسافر از چهار به ۱۸ درصد و سهم جابه‌جایی بار از ۱۰ به ۳۰ درصداز کل حمل‌ونقل کشور برسد که جهت دستيابی به اهداف اين سند، لازم است توجه بيش‌تری به توسعه مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در طرح‌های توسعه زیر بنائی و ناوگان شرکت راه‌آهن صورت گيرد.

  • فرودگاه مهرآباد ۱۳۹۸-۰۲-۱۶ ۱۵:۱۱

    فرودگاه‌های کشور در مدار توسعه

    توسعه فیزیکی، نوسازی و بهسازی، خرید و نصب تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته، تجهیز ناوگان هوایی و افزایش ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر از مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای است که فرودگاه‌های کشور در سال‌های اخیر در پیش گرفته‌اند؛ روندی که با ورود به سال "رونق ملی" توسط دولت تدبیر و امید با جدیت بیشتر و پرشتاب دنبال می‌شود.

  • پردیس ۱۳۹۸-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۸

    پرونده:

    مسکن مهر پردیس؛ تکمیل تمام واحدها تا پایان سال ۹۸/ عملیات ساخت مترو تا پایان سال اجرایی می‌شود

    مسکن مهر پردیس از جمله پروژه‌های بزرگ مسکن مهر در کشور است که بخشی از واحدهای مسکونی این شهر جدید همچنان نیمه‌کاره و در حال ساخت است اما وزارت راه و شهرسازی در دوره کنونی عزم آن دارد که تمام واحدهای مسکن مهر این شهر جدید را تا پایان سال جاری، تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد و عملیات اجرایی ساخت مترو این شهر را نیز تا پایان سال جاری آغاز کند.

  • مسکن ۱۳۹۸-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۵

    پرونده:

    ادامه روند تولید مسکن شهرهای جدید در سال "رونق ملی" / عزم وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید

    با آغاز سال ۱۳۹۸ روند تولید و تکمیل مسکن شهرهای جدید از سر گرفته شده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها، وزارت راه و شهرسازی در صدد تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ است.

  • گزارش تصویری از دیدار وزیر راه وشهرسازی با نخست وزیر بلغارستان ۱۳۹۸-۰۲-۰۲ ۱۱:۲۶

    مروری بر سفر وزیر راه و شهرسازی به بلغارستان؛

    تهران-صوفیه؛ تقویت اراده مثبت عضو اتحادیه اروپا برای همکاری‌های دوطرفه

    نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در پایتخت این کشور برگزار شد.

  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از یاسوج ۱۳۹۸-۰۱-۲۱ ۱۲:۰۷

    وزیر راه در شورای مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد:

    خوشبختانه با مدیریت استاندار، همدلی نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و امام جمعه، ستاد بحران عملکرد بسیار ممتازی داشت

    سیل روز آغازین سال ۱۳۹۸  بیش از ۲۰ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد و در ۱۳ استان کشور خسارات زیادی به راه‌ها و ابنیه‌ها واردکرد. استان جهارمحال بختیاری یکی از استان‌هایی بود که متحمل خسارت شد و در خبرها به خسارات سیل در این استان پرداخته شد، پرونده این هفته پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به سیل استان چهار محال و بختیاری اختصاص دارد که وزیر راه و شهرسازی نیز در این استان حضور پیدا کرد.

  • گردهمایی بزرگ بسیجان وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه ۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۲۱:۴۷

    وزیر راه و شهرسازی اقدام خصمانه آمریکا را محکوم کرد

    آمریکا مولد و پشتیبان تروریسم در دنیا و منطقه غرب آسیا است

    وزیر راه وشهرسازی با محکومیت شدید اقدام خصمانه امریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی تأکید کرد:آمریکا خود مولد و پشتیبان تروریسم در دنیا و خصوصا در منطقه غرب آسیا است.

  • کیومرث سلگی ۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۹

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز خبر داد؛

    احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان با حمایت خیرین مسکن‌ساز

    کیومرث سلگی با اعلام اینکه سلسله همایش‌های خیرین استان‌های سیل‌زده در تهران برگزار می‌شود، اعلام کرد: احداث یکهزار واحد مسکونی برای خانوارهایی که مشکلات متعددی دارند و تقریبا تمام زندگی خود را در سیل از دست داده‌اند در دستور کار خیرین مسکن‌ساز است.

  • سیل ۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۸

    وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

    سیل ۳۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت های کشور خسارت زد

    وزیر راه و شهرسازی، خسارت های سیلاب اخیر به زیر ساخت های کشور را حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

  • وزیر در جمع ۱۳۹۸-۰۱-۲۰ ۱۴:۲۵

    وزیر راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

    ورود شوراي عالي شهر سازي به ساخت و ساز در حريم رودخانه ها در اولين جلسه ۹۸/ تغییر در طرح جامع استان‌ها برای پایه‌گذاری یک شهر مصون و ایمن

    وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مناطق سیل‌زده استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد ستاد بحران استان در اقدامات پیش‌گیرانه و بعد از وقوع سیل خوب بوده است و برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی باید به عنوان یک ملاحظه جدی و قاطع احداث‌های کنار رودها و مسیل‌ها جابه‌جا شوند.

  • مرکز مدیریت راه‌های کشور ۱۳۹۸-۰۱-۱۴ ۱۲:۲۱

    طی دیروز و امروز انجام شد؛

    تردد دو طرفه در آزادراه قزوین-رشت/بازگشایی محورهای پیرمحمد- سه‌‎راهی بان‌رحمان در ایلام و الشتر-فیروزآباد در لرستان/انسداد محورهای قهاوند-کمیجان در همدان و شوش-فکه در خوزستان

    مرکز مدیریت راه‌های کشور از بازگشایی مسیرهای پیرمحمد-سه‌راهی بان‌رحمان در ایلام، آزادراه قزوین- رشت (مسیر شمال به جنوب) و مسیر الشتر-فیروزآباد در لرستان و انسداد محورهای قهاوند-کمیجان در همدان و شوش-فکه در خوزستان خبر داد.

  • اسلامی استان مرکزی ۱۳۹۸-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۵

    وزیر راه و شهرسازی در اراک اعلام کرد

    خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومان به راه‌ها وارد شد / ۱۲ هزار کیلومتر جاده در کشور بر اثر سیل دچار آسیب شد

    وزیر راه و شهرسازی که پس از سه روز، استان لرستان را به مقصد استان مرکزی ترک کرد؛ از خسارت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی بهراه‌ها و زیرساخت‌ها، همچنین خسارت به بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی و ۱۲ هزار کیلومتر جاده بر اثر سیل‌ها اخیر در سراسر کشور خبر داد.

  • سازمان جهانی هواشناسی ۱۳۹۸-۰۱-۰۳ ۱۴:۵۰

    به مناسبت سوم فروردین روز جهانی هواشناسی منتشر شد

    خورشید، زمین و هوا، شعار سازمان هواشناسی در سال ۲۰۱۹

    دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هواشناسی طی انتشار پیامی شعار سال ۲۰۱۹ را خورشید، زمین و هوا اعلام کرد.

  • نماهای هوایی از ترافیک جاده ای ۱۳۹۸-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۳

    گزارش تصویری: نماهای هوایی از ترافیک جاده ای در گشت هوایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

    عکاس: راهب هماوندی

    برای اولین بار گشت هوایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ارائه خدمات بهتر و نظارت دقیق‌تر ساماندهی و آغاز به کار کرد.

  • سيد قاسم بي‌نياز ۱۳۹۷-۱۲-۲۹ ۱۳:۴۵

    رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی اعلام كرد

    پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز/ هشدار نسبت به خرید ویلا در سفرهای نوروزی

    رئیس مركز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی در تمام ساعات شبانه روز در ایام نوروز به شهروندان خبر داد و گفت: كاركنان این وزارتخانه از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، 5149 اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها، شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر و شماره تلفن 096330 اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) پاسخگوی تماس های شهروندان هستند.

  • سر در ساختمان شرکت عمران شهرهای جدید ۱۳۹۷-۱۲-۲۵ ۱۱:۱۰

    مصوبه جدید هیات وزیران در نحوه سرمایه‌گذاری و ساخت خدمات روبنایی در شهرهای جدید

    حکم سرمایه‌گذاری از منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به حساب مالیات‌های قطعی شده شرکت از سوی هیات وزیران به تصویب رسید.

  • شركت شهر فرودگاهي ۱۳۹۷-۱۱-۲۳ ۱۴:۳۶

    به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مطرح شد

    احداث ۳۳ فرودگاه در کشور پس از انقلاب/ رشد و خودکفایی صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران، دستاورد ۴۰ ساله انقلاب

    احداث ۳۳ فرودگاه در کشور، تجهیز فرودگاه‌های کشور به سامانه‌های کمک ناوبری، گسترش مسیرهای هوایی و ایجاد مسیرهای هوایی یکطرفه بین‌المللی و احداث مرکز کنترل فضای کشور و افزایش سکنورهای مراقبت پرواز از جمله دستاوردهای چهل ساله انقلاب در صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران بوده است.

  • ساختمان وزارت راه و شهرسازی ۱۳۹۷-۱۱-۱۶ ۱۱:۲۴

    چهل سالگی انقلاب

    دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حمل‌ونقل جاده‌ای/ رشد سه برابری شبکه راه‌های کشور/ توسعه چشم‌گیر آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی

    طول راه‌های تحت حوزه استحفاظی وزارت راه و شهرسازی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۷۴ هزارکیلومتر بوده که با ۱۹۳ درصد افزایش و رشد ۳ برابری هم‌اکنون به بیش از ۲۱۷ هزارکیلومتر رسیده است.