شناسهٔ خبر: 110938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگاه؛

نهضت ملی مسکن؛ اراده معطوف به توانستن

طرح نهضت ملی مسکن شهریار مسعود بیات منش- مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان

تعهد اجرای یک میلیون واحد مسکونی در طول یک سال و ادامه این روند تا ۳ سال دیگر که جمعا ۴ میلیون واحد مسکونی را برای متقاضیان مسکن به همراه خواهد داشت، باوری است روشن که ریشه در بازبینی توان داخلی، ظرفیت های فنی و منابع فراوان انسانی و زیست بوم دارد و اراده ای است برای صرف فعل توانستن.

مطرح شدن این استان به عنوان پایلوت کشوری در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲۰۹ هزار واحد مسکونی در سطح کشور که در هفدهمین روز از بهمن و هفتمین روز از ایام ا... دهه فجر ، با حضور ویدئو کنفرانسی مقام عالی وزارت برگزار شد، اهمیت این باور را در تصمیم‌گیری های کلان مدیریتی استان و همت و همراهی مجموعه های تاثیرگذار در این طرح بزرگ را یادآور شد.

البته پیشینه این استان در اجرای تمام و کمال طرح های قبلی تامین مسکن و برگزاری اولین جشن اختتام مسکن مهر نیز گواه معناداری برای این موضوع است.

آنچه برای اینجانب و همکارانم در اداره راه و شهرسازی استان زنجان در زمینه ساخت مسکن در سایت های زیتون و زنگان دارای اهمیت و اولویت است، پرداخت همزمان به موضوعات مختلف از جمله خدمات روبنایی فضای سبز،  محل بازی کودکان،  مدارس و بخش خدماتی و تجاری و مساجد است، همچنین ارتقاء خدمات فنی و مهندسی، توجه به پیوست های فرهنگی و اجتماعی ، افزایش توان مهندسی و استفاده از فناوری نوین و تکنولوژی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن مورد توجه جدی است.

دغدغه دیگر اینجانب، ضرورت و اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف همه مسائل مرتبط با پروژه ها از پیشرفت فیزیکی و موارد فنی تا تصمیمات مهم و کلان برای پروژه‌هاست که راه اندازی کانال های ارتباطی در پیام رسان های داخلی و مجاز، تولید خبر و انعکاس آن در سایت ها و خبرگزاری مهم، همچنین تهیه و تنظیم فصل‌نامه‌هایی در این زمینه که پل‌های ارتباطی این اداره با متقاضیان را تشکیل می‌دهد، راه‌کارهایی راه‌گشا در این زمینه بوده که از قضا با استقبال قابل توجه متقاضیان نیز همراه بوده است.