شناسهٔ خبر: 156878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

رعایت قوانین و مقررات عامل موثر در کاهش سوانح رانندگی

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان نمود: با رعایت قوانین و مقررات می توان نقش ارزنده ای در جهت کاهش سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ،حسن جهانیان اظهار داشت: راههای ارتباطی استانهای شمالی کشور به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیکی به پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از راههای بسیار پر تراکم محسوب می شوند، همچنین فاصله کم مراکز جمعیتی در این استانها و تراکم شهرها نیز بر اهمیت راههای درون استانی افزوده ، لذا با این همه این موارد نیاز به توجه ویژه به این راهها است.

وی تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای را در جامعه بسیار فاجعه انگیز برشمرد و تصریح کرد: باید با بررسی همه جانبه و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت ضریب افزایش ایمنی محورها گام برداریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان کرد: در خصوص آموزش و برنامه های زیر بنایی بع منظور ارتقای سطح فرهنگ ترافیک کشور عنوان کرد: باید تمامی متولیان این امر مهم نسبت به اجرایی کردن فعالیتهای آموزش برای بالا بردن سطح کیفی رانندگی در کشور اهتمام ویژه ای داشته باشند. 

جهانیان عنوان ورد: می توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت _ تبلیغات کافی _ اطلاع رسانی عمومی _ آموزش فراگیر _ راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

وی براستانداردسازی راههای استان تاکید و عنوان کرد: علاوه بر استاندارد سازی راهها ،باید به مقوله استانداردسازی خودروها و نظارت بر مراکز معاینه فنی آنان نیز نگاه ویژه شود.