شناسهٔ خبر: 158437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و هفدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

مشکلات تامین مسکن ایثارگران استان اصفهان رسیدگی شد

شورای مسکن اصفهان در یکصد و هفدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن، مشکلات تامین مسکن ایثارگران استان اصفهان رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و هفدهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  
در این نشست دستور دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تامین مسکن ایثارگران استان، گزارش جانمایی پیشنهادی جهت احداث مجموعه‌های مسکونی و شهرک‌ها و ...ارائه شد که با همفکری اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت.   

براساس این گزارش های ارائه شده در راستای تامین مسکن ایثارگران استان، برای بیش از هفت هزار نفر اقدامات لازم بعمل آمده و تعداد افزون بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر از ایثارگران در سطح شهرستان های استان اصفهان واجد شرایط هستند که ضمن بررسی اقدامات بعمل آمده مشکلات تامین اراضی آنان رسیدگی و تعیین تکلیف شد.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص طرح های حمایتی مسکن استان اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۵۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۵ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۹ هزار متقاضی در حال حاضر تایید نهایی شدند افزود: تا کنون برای افزون بر ۴۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و برای بالغ بر ۳۷ هزار متقاضی نیز تخصیص پروژه صورت گرفته است.  
قاری قرآن بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر چهار هزار و ۸۰۰ پروژه تعیین شده که بیش از ۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد در این پروژه ها تعریف و هم اکنون برای بالغ بر ۳۷ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد سازنده امضا شده است.  
وی عنوان کرد: در حال حاضر با پیگیری های بعمل آمده پروانه ساختمانی بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی اخذ شده و با تلاش های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تا کنون فونداسیون افزون بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پایان یافته، اسکلت و سقف بیش از هشت هزار واحد اتمام وسفت کاری بالغ بر ۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با ارزیابی های بعمل آمده از پیشرفت فیزیکی متوسط پروژه ها مشخص شد پروژه های خودمالک در دست اجرا به تعداد بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سطح استان به طور میانگین ۴۵ درصد و افزون بر هشت هزار واحد مسکن روستایی بصورت متوسط ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.  
وی گفت: همچنین از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اصفهان اقدام به اخذ پروانه نوسازی کرده اند.