شناسهٔ خبر: 159155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی و ثبت ۸۷۹ هزار تخلف رانندگی در جاده‌های استان قزوین

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت ۸۷۹هزار و ۷۰۲ تخلف رانندگی در جاده‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت ۸۷۹هزار و ۷۰۲ تخلف رانندگی در جاده‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد تخلف توسط ۴۴ دستگاه ثبت تخلفات نصب شده در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: دوربین‌های نصب شده علاوه بر ثبت تخلفات، میانگین سرعت طی شده توسط خودروها را نیز ۷۷کیلومتر بر ساعت ثبت کرده اند. 

حق‌لطفی ادامه داد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۱۳میلیون و ۵۱۴هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو در جاده‌های استان قزوین تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است. 

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، سهم وسایل نقلیه سنگین از این حجم تردد خودروها، ۱۶.۷۵درصد بوده است. 

وی همچنین به آمار تماس‌های مردمی با سامانه۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اشاره کرد و گفت: این سامانه از ابتدای سال جاری تاکنون به۲۳هزار و ۳۱۱ تماس پاسخ داده است. 

حق‌لطفی افزود: اطلاعات مربوط به تردد و تخلفات رانندگی در راه‌های استان قزوین با ۲۹دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۶۵دستگاه ترددشمار، ۴۴سامانه دوربین ثبت تخلفات رصد و کنترل می‌شود و ۹دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۲دستگاه سامانه توزین بار در حین حرکت نیز  ازدیگر تجهیزات هوشمند حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین است.