شناسهٔ خبر: 159534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰درصد ناوگان سنگین در مراجعه به مراکز معاینه فنی قزوین مردود شدند

معاینه فنی سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ۶۹هزار و ۳۸۴دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین که طی سال جاری به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند بیست درصد آنها نتوانستند در معاینات، نمره قبولی را کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، علیرضا معیری‌پور گفت: در این مدت ۵۵ هزار و ۵۶۸ برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین در این مراکز صادر شد.

وی اضافه کرد:در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در استان قزوین فعالیت می‌کنند که مواردی چون وضعیت ظاهری، کمک فنرها، ترمز، لاستیک، وضعیت آزمون آلایندگی، سلامت چراغ‌ها و صدا را در خودروها مورد بررسی قرار می‌دهند.

معیری‌پور، نقش معاینه فنی ناوگان حمل و نقل را در کاهش تصادفات و آلودگی هوا موثر دانست و اضافه کرد:رانندگان ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین باید با مراجعه به مراکز معاینه فنی از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند.

وی گفت: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به شکل مستمر از سوی کارشناسان و بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم داده می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۱۱۸بازدید از عملکرد مراکز معانه فنی در سال جاری خبر داد و افزود: نظارت بر دستگاه‌های کنترل تست دود، تست ترمز، لغزش و سرعت، بررسی تاریخ‌های کالیبراسیون دستگاه‌ها و کنترل نحوه عملکرد آنها و بازدید از محوطه مرکز معاینه فنی و ارائه پیشنهادات برای تسهیلات برای خدمت رسانی از جمله مواردی است که در بازدید از مراکز معاینه فنی مورد توجه قرار می‌گیرد.