شناسهٔ خبر: 160274 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

قرارداد تسهیلات ودیعه مسکن ۳۹۲ هزار واحد منعقد شد/ خریداری ۹۰ هزار تن کالا برای تولید مسکن از طریق بورس کالا

ببینید| نشست پایش عملکرد استان‌های سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انعقاد قرارداد تسهیلات ودیعه مسکن ۳۹۲ هزار واحد، خریداری ۹۰ هزار تن فولاد از طریق بورس کالا، برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی، بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

قرارداد تسهیلات ودیعه مسکن ۳۹۲ هزار واحد منعقد شد

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۳۹۲ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

۹۰.۰۰۰ تن فولاد به ارزش ۲.۰۰۰ میلیاردتومان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خریداری شد

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از خرید ۹۰ هزار تن فولاد از طریق بورس کالا به مبلغ حدود ۲ هزار میلیاردتومان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

شهرک‌سازی اولویت وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شهرک‌سازی یکی از اولویت‌های این وزارتخانه در تامین مسکن است از ارایه گزارش پیشرفت شهرک‌سازی به شکل هفتگی به وزیر خبر داد.

بهره گیری از ظرفیت شهرک‌سازی برای تامین کمبود اراضی در تولید مسکن

تفاهم با شهرداری برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با بیان تفاهم با شهرداری برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی در تهران تصریح کرد: از ظرفیت شهرک‌سازی برای تامین کمبود اراضی در تولید مسکن بهره می‌گیریم.

کاهش ترازنامه بانک‌های که تعهدات مسکنی را ایفا نکردند

مجمع تشخیص مصلت نظام درباره تسهیلات بانکی تصویب کرد که رشد ترازنامه بانک‌هایی که تعهدات خود درباره قانون جهش ملی مسکن ایفا نکنند، کاهش می‌یابد.

مدیریت ساخت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن اتفاقات خوبی توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی رخ داده است، گفت: با توجه به آنکه ۱۸ ماه تا پایان دولت باقی مانده است باید تلاش کنیم تکلیفی که قانونگذار برای تولید مسکن برعهده ما نهاده است در زمان مقرر اجرایی کنیم.

نوسازی مسکن در بافت فرسوده به ۲۴۰ هزار واحد رسید

افزایش ۵۹۰ هکتاری فضای سبز بافت‌های ناکارآمد در طول برنامه هفتم توسعه

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۲۸۹ پروژه بوستان و فضای سبز در بافت‌های ناکارآمد شهری اجرا شد، رقم آغاز فرآینده نوسازی واحدهای مسکونی را در بافت های فرسوده ۲۴۰ هزار واحد برشمرد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق درگیر سیلاب در نگور

وزیر راه و شهرسازی که همراه با رئیس جمهور برای بازدید میدانی از مناطق سیل زده عازم استان سیستان و بلوچستان شده بود، از مناطق درگیر سیلاب در نگور بازدید کرد.

طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن ایوانکی را افتتاح کرد

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان سمنان طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی واقع در غرب استان سمنان را افتتاح کرد.

بهره‌برداری از طرح آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار از شهر جدید ایوانکی

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان، طرح آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی در شهر جدید ایوانکی را با حضور مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار افتتاح کرد.

ضرورت مولدسازی و به‌کارگیری روش‌های مالی نوین در پیشبرد پروژه‌های عمرانی

نشست هم اندیشی سالانه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد

نگهداری راه‌ها با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد، از احداث ۱۰۰ ساختمان بلند در پایتخت بر روی گسل خبر داد و به تشریح مجموعه اقدامات مرکز پرداخت.

۵۰۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای بوشهر و کهنوج برای تولید مسکن الحاق می‌شود

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از الحاق مجموعا ۵۰۸ هکتار اراضی به محدوده‌های شهرهای بوشهر و کهنوج برای تولید مسکن خبر داد.

آزمون ورود به حرفه مهندسی ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان و معماران تجربی در ۶۲ شهر و ۱۱۲ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

اجرای بیش از ۱۵۰۰ پروژه آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از اجرای بیش از ۱۵۰۰ پروژه آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.