شناسهٔ خبر: 160275 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید ایوانکی؛

کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال در قالب طرح پویش نهضت درختکاری وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور آغاز شد

پویش درختکاری همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید ایوانکی و تقارن آن با هفته منابع طبیعی با فرمان وی طرح پویش نهضت درختکاری این وزارتخانه به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور کلید خورد که شامل کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت در تمامی بخش های تابعه از جمله پایانه ها، ایستگاه ها، فرودگاه ها، شهرهای جدید می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز پنج شنبه ۱۷ اسفندماه همزمان با سفر مهرداد بذرپاش به شهر جدید ایوانکی و تقارن آن با هفته منابع طبیعی با فرمان وی طرح پویش نهضت درختکاری این وزارتخانه به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور کلید خورد که شامل کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت در تمامی بخش های تابعه از جمله پایانه ها، ایستگاه ها، فرودگاه ها، شهرهای جدید و ... می شود.

گفتنی است، هفته منابع طبیعی در ایران از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه است و نخستین روز هفته منابع طبیعی، روز درختکاری نامگذری شده است. در همین راستا وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهر جدید ایوانکی در آیین نمادین شروع این پویش سراسری شرکت کرد و آغاز کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت در سراسر کشور از سوی شرکت ها، سازمان ها و ادارات کل تابعه این وزارتخانه آغاز شد.

یادآور می شود پویش کاشت ۱۰۵ هزار اصله درخت در سطح شهرهای جدید از دیگر برنامه‌های توسعه شبکه سبزینگی در این شهرها است که امروز با دستور مقام عالی وزارت به طور همزمان در همه شهرهای جدید انجام پذیرفت و تا پایان سال تکمیل خواهد شد و در این زمینه امروز کاشت ۵ هزار اصله درخت در شهر جدید ایوانکی کاشته شد.