شناسهٔ خبر: 160716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغازکمپین ۳۰-۶۰ در استان کرمان؛

اقدامی ویژه به‌منظور کاهش حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری منتهی به شهرهای کرمان

اقدامی  ویژه به منظور کاهش حوادث جاده‌ای در 30 کیلومتری منتهی به شهرهای استان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در نشست کمیته حمل و نقل و کمپین ۳۰-۶۰ ستاد نوروزی جاده ای گفت: هم اندیشی اقدامات زودبازده قبل از آغاز سفرهای نوروز در زمینه اجرای برنامه های کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای در محدوده ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری جاده های منتهی به شهرها و نقاط جمعیتی، با جدیت پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با اشاره به این که بر اساس دستورالعمل خدمات سفر سال ۱۴۰۳، طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: هدف از آغاز این کمپین پیشگیری و کاهش تصادفات در آستانه سفرهای نوروزی است.

عراقی زاده افزود: اغلب رانندگان با تصور این که به مقصد رسیده اند با سرعت غیرمجاز و خستگی بیش از حد و برای رسیدن هرچه سریع تر به مقصد در ۳۰ کیلومتری پایانی مسیر باعث به وجود آمدن سوانح می شوند، از این‌رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها مسافران را نسبت به توقف ترغیب می کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در ادامه گفت: با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی، از طریق ایجاد غرفه ها ، استراحتگاه‌ها و مجتمع های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام می شود.

عراقی زاده یادآور شد: برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با محوریت معرفی جاذبه‌ها و امکانات اقامتی شهرستان‌ها و نیز ارائه خدماتی از جمله خدمات هلال احمر، امداد خودرو، اورژانس و..... همچنین قرار گرفتن امکانات رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی و سایر اقداماتی که پاسخگوی نیاز گردشگران در ابعاد مختلف باشد، از جمله اقداماتی است که موجب افزایش جذابیت‌های توقف گاه‌های ایجاد شده در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها، خواهد شد.

گفتنی است؛ این نشست با حضور احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، مجموعه اداره حمل ونقل مسافر، ادارات زیر مجموعه مرتبط با ایمنی و ترافیک، نمایندگان راه و شهرسازی، پلیس راه، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، انجمن های صنفی بخش حمل ونقل مسافر و سایر نمایندگان ادارات و دستگاههای عضو کمیته برگزار شد.