شناسهٔ خبر: 161295 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد؛

موافقت با تخصیص ۳۰ درصد اراضی تعاونی مسکن آتش‌نشانی تهران به ساخت مسکن

ببینید| برگزاری بیست و پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 1402 دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از بررسی موضوع تعاونی مسکن آتش نشانی تهران در جلسه بیست و پنجم شورا خبر داد و گفت: با تصمیم شورا مقرر شد تا ۳۰ درصد اراضی تعاونی آتش نشانی تهران به ساخت مسکن و ۷۰ درصد به فضای سبز تخصیص یابد و در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد.

خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام برگزاری بیست و پنجمین جلسه شورای عالی در سال جاری با حضور اعضای اصلی به عنوان آخرین جلسه امسال در تشریح تصمیمات این شورا گفت: در جلسه امروز شورا موضوع تعاونی مسکن آتش نشانی به دلیل ابهاماتی که در جلسه گذشته وجود داشت با درخواست کتبی شهرداری تهران مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

دانشجو توضیح داد: مقرر شد تا به منظور رعایت اصول شهرسازی و قوانین و ضوابط موجود نسبت به اختصاص ۳۰ درصد از ملک موردنظر به کاربری مسکونی و ۷۰ درصد باقیمانده ملک به کاربری فضای سبز و خدمات هفتگانه اقدام شود و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد: در نشست امروز همچنین مصوبه سیاست‌های بازتنظیم نظام پهنه‌بندی تراکم ساختمانی شهرها مطرح  و مقرر شد تا موضوع در جلسه آتی شورای عالی در سال جدید طرح و در اینباره تصمیم گرفته شود.